Auteur |
Bericht |
AF1europa
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 10:04 pm Berichten: 273 Afbeeldingen: 5 Woonplaats: huissen
|
 brommer slaat vast en rijd door (motorhispania RX)
hallo jongens,
aangezien jullie mij vaak hebben kunnen helpen met mijn aprilia AF1 destijds vroeg ik me af of 1 van jullie dat nu weer kan met de motorhispania RX van mijn schoonbroer:P
hij reed erop en toen is hij vastgeslagen, kortgelden hebben we de hele brommer opnieuw opgebouwd het blok is gereviseerd en hij heet veel te veel geld in die brommer gestoken en nu loopt hij nog niet lekker
het is een gewoon 50cc met een v6 uitlaatje hij rijd ron de 80 en loopt sinds dat hij is vast gelagen niet meer mooi stationair.
als ik rijd dan doet hij het goed wel heb ik het idee dat hij veel minder soepel loopt en niet helemaal op top maar dan in ene keer slaat hij vast valt hij uit maar kan je hem wel direct weer starten.. weet 1 van jullie wat dit kan zijn en wat ik er aan kan doen???
alvast bedankt:D:D:D en ik weet het NOOIT GEEN MOTORHISPANIA meer:P
|
zo dec 13, 2009 4:47 pm |
|
 |
XLER8R
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 27, 2009 6:57 pm Berichten: 2022 Woonplaats: Wijk en Aalburg
|
 Re: brommer slaat vast en rijd door (motorhispania RX)
Warmgelope lijkt me?
_________________ Micro Power!
|
zo dec 13, 2009 5:17 pm |
|
 |
AF1europa
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 10:04 pm Berichten: 273 Afbeeldingen: 5 Woonplaats: huissen
|
toch wel maar dan slaat hij toch niet vast dan doet hij t gewoon niet meer ik kreeg echt een klap en stond hij stil. ik dacht dat men voorwiel vastsloeg een lager geknapt ofzo maar maar hij reed gewoon door.... als hij warmgelopen is moet je gewoon de zuiger en indien je cilinderwand beschadigt is die vervangen toch?? nog iemand iets leuks liggen vor een am6 
|
zo dec 13, 2009 6:11 pm |
|
 |
arnemuiden-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 08, 2008 1:39 pm Berichten: 2856 Woonplaats: Arnemuiden
|
zou eerst even de oorzaak zoeken waarom ie is warmgelopen, want anders heb je het zo weer 
|
zo dec 13, 2009 6:13 pm |
|
 |
AF1europa
ApriliaForum Member
|
ja dat vraag ik me ook af allen het probleem is dat die gast er geen temperatuurmeter in in heeft zitten deze is kapot dus k heb m al gezegt dat ie ff zoon TNT dingetje moet hale...
maar waar kan dat aan liggen want daar heb ik vrij weinig verstand van:P ik denk zelf dat hij m gewoon niet goed heeft ingereden want zijn hele blok is gereviseerd en een nieuwe cilinder zit erop en ja dat moet gewoon goed worden ingereden....
|
zo dec 13, 2009 6:23 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Valse lucht, te licht afgestelt.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
zo dec 13, 2009 7:14 pm |
|
 |
lagel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 16, 2004 4:03 pm Berichten: 918 Woonplaats: hoeven
|
klinkt als een foute afstelling,
_________________ Project rs telefonica movistar 2005, Marco Melandri
|
zo dec 13, 2009 10:01 pm |
|
 |
AF1europa
ApriliaForum Member
|
klapt hij dan vast???? dat kan wel... ff probere 5 maten grotere sproeier ofzo..
|
zo dec 13, 2009 11:07 pm |
|
 |
11martijn11
ApriliaForum Member
|
rij je nog met oliepomp?
|
ma dec 14, 2009 12:07 pm |
|
 |
AF1europa
ApriliaForum Member
|
nee heb ik er gelijk uit gegooit!:P
|
ma dec 14, 2009 12:51 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Als je een warmloper hebt dan zet de zuiger zo erg uit in de cilinder dat er geen speling meer is, waardoor hij dus niet meer kan bewegen. als je gelukt hebt blijven je zuiger en cilinder onbeschadigt, maar ze kunnen wel beschadigt raken. Bij een vastloper is het bijvoorbeeld door rommel in de cilinder dat er vegen in je zuiger / cilinder komen waardoor ze te veel speling krijgen en het gaat kantelen en vast slaat..
Als hij te licht is afgestelt kan je ook een gat in de zuiger branden. Ben je van plan de kop er vanaf te halen of doe je een grotere sproeier erin zonder het even na te kijken? Want als je de kop eraf haalt moet je even kijken of er een puntje in de zuiger zit, dat duidt namelijk op te hoge temperatuur -> te arm mengsel.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
ma dec 14, 2009 1:30 pm |
|
 |
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
Trek z'n cilinder er maar even af, dan zie je het wel, ik gok op een kras in de cilinderwand.
|
zo dec 27, 2009 9:35 pm |
|
 |
wallie666
ApriliaForum Member
|
als je rijd en hij slaat vast ook het achterwiel , dan kan het zijn dat er een lager gaar is heb ik ook gehad met gloednieuwe lagers,
|
zo dec 27, 2009 9:44 pm |
|
 |
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
trek de boel maar los dan zie je het wel... een beetje speculeren heb je weinig aan  reken maar op een nieuwe zuiger, zonodig een nieuwe cilnder.
zo dec 27, 2009 9:50 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|