Auteur |
Bericht |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
 Re: na stilstaan wegrijden.
in verbruik maakt het volgens mij niet zo gek veel uit, sproeiermaat zul je zelf uit moeten zoeken, denk dat je tussen de 60 en 70 uit komt als ik kijk naar mijn eigen setup (hetzelfde op uitlaat na) gewoon setje sproeiers halen en met een vrij grote (wel onder de 80 natuurlijk) en telkens een stapje kleiner, totdat de kleur van je bougie goed is begin dus niet met een 60 dan kan het zijn dat ie te arm staat en misschien vastnaaien edit; maar ik zou eerde eens de carburateur schoonmaken voordat je aan je afstelling gaat klooien, er kan heel goed gewoon vuil in zitten
za jan 01, 2011 9:18 pm |
Persoonlijk album
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
nou, probeer eens een sproeier van 2 maatjes groter. Bougie zegt ook niet alles, t gaat meer om rijgedrag en als hij het vorig jaar wel goed deed met exact dezelfde setup dan denk ik gewoon dat hij n beetje moeite heeft met de kou. 2 maten grotere sproeier zou dat verschil moeten compenseren, is dat niet zo dan ligt het waarschijnlijk aan iets anders.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
za jan 01, 2011 10:20 pm |
|
 |
wouter_rs50
ApriliaForum Member
|
welke sproeierkit moet ik kopen? liefst bij josdijkman wat bevelen jullie aan want heb nog geen 1 sproeier. ik heb dellorto SHA cabrateur. en nog een vraagje. wat is beter als ik in zijn 6 zit gaat hij 53 en met 6.5k toeren maar dan moet ik wel volgas dus dat is wel goed. maar wat is dan beter terug schakelen naar de 4 en dan meer toeren maken maar dan wel met half gas die snelheid halen. wat is beter voor me verbruik? dus volgas en minder toeren of halfgas met meer toeren? want me rs verbruikt nog wel wat dus wil even weten. bedankt alvast
|
zo jan 02, 2011 8:33 pm |
|
 |
ivysangers
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 13, 2010 5:08 pm Berichten: 376 Woonplaats: erm.
|
heb gisteren met jou op msn gepraat probeer dat eerst maar 
_________________ De draad weer op gepakt met de rsjes!
|
zo jan 02, 2011 11:20 pm |
|
 |
wouter_rs50
ApriliaForum Member
|
wouter_rs50 schreef: welke sproeierkit moet ik kopen? liefst bij josdijkman wat bevelen jullie aan want heb nog geen 1 sproeier. ik heb dellorto SHA cabrateur. en nog een vraagje. wat is beter als ik in zijn 6 zit gaat hij 53 en met 6.5k toeren maar dan moet ik wel volgas dus dat is wel goed. maar wat is dan beter terug schakelen naar de 4 en dan meer toeren maken maar dan wel met half gas die snelheid halen. wat is beter voor me verbruik? dus volgas en minder toeren of halfgas met meer toeren? want me rs verbruikt nog wel wat dus wil even weten. bedankt alvast niemand die hier antwoord op heeft? wouter
|
ma jan 03, 2011 4:58 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
sproeierkit voor SHA carb lijkt me
ma jan 03, 2011 5:03 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RaliasR
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 01, 2009 10:46 pm Berichten: 404 Woonplaats: Nieuwleusen (Ov)
|
|
ma jan 03, 2011 5:36 pm |
|
 |
wouter_rs50
ApriliaForum Member
|
maar ik weet niet tot hoeveel. is 70 niet te weinig wat ik naar beneden kan? of losse sproeiers kopen? niemand antwoord op me verbruikt met volgas enzo? wouter
|
ma jan 03, 2011 5:57 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
|
als je gasschuif half open is en je maakt bijv 9000 toeren verbruik je minder dan wanneer ie volledig open is bij 7000 toeren hangt enigzins af van die verhouding, maar ik zou zeggen dat je bij half gas minder verbruikt dan bij vol gas
ma jan 03, 2011 5:59 pm |
Persoonlijk album
|
 |
wouter_rs50
ApriliaForum Member
|
marien schreef: als je gasschuif half open is en je maakt bijv 9000 toeren verbruik je minder dan wanneer ie volledig open is bij 7000 toeren hangt enigzins af van die verhouding, maar ik zou zeggen dat je bij half gas minder verbruikt dan bij vol gas ow ik dacht altijd dat hoe minder toeren hoe minder het verbruik is. wat hadden jullie gedaan een sproeierkitje gekocht of gewoon losse sproeiers? wouter
|
ma jan 03, 2011 8:20 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
|
hoe verder je gasschuif open staat, hoe meer hij per verbranding gebruik maar bij meer toeren heb je meer verbrandingen per seconde en ik haalde gewoon een kitje, kun je alle kanten beetje uit als je denkt dat je onder de 70 moet kun je nog paar losse bij bestellen, maar daar heb ik geen kijk op
ma jan 03, 2011 8:22 pm |
Persoonlijk album
|
 |
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm Berichten: 4057 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zutphen
|
marien schreef: als je gasschuif half open is en je maakt bijv 9000 toeren verbruik je minder dan wanneer ie volledig open is bij 7000 toeren hangt enigzins af van die verhouding, maar ik zou zeggen dat je bij half gas minder verbruikt dan bij vol gas Uhm sheriff, volgens mij klopt dit niet helemaal. Elke vonk is 1 toer. Voor elke ontbranding heeft hij hetzelfde mengsel nodig.
_________________ http://instantboss.org/
|
ma jan 03, 2011 8:28 pm |
Persoonlijk album
|
 |
marien
ApriliaForum Member
|
ja chef, maar als jouw gas schuif verder open staat krijgt hij meer brandstof per ontbranding edit; meer mengsel dan
ma jan 03, 2011 8:31 pm |
Persoonlijk album
|
 |
wouter_rs50
ApriliaForum Member
|
ThomaSBK schreef: marien schreef: als je gasschuif half open is en je maakt bijv 9000 toeren verbruik je minder dan wanneer ie volledig open is bij 7000 toeren hangt enigzins af van die verhouding, maar ik zou zeggen dat je bij half gas minder verbruikt dan bij vol gas Uhm sheriff, volgens mij klopt dit niet helemaal. Elke vonk is 1 toer. Voor elke ontbranding heeft hij hetzelfde mengsel nodig. dus u zegt dus dat je minder toeren voor minder verbruik. ik ga vanavond wel even bestellen. wouter
|
ma jan 03, 2011 8:32 pm |
|
 |
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm Berichten: 4057 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zutphen
|
nee, luister niet naar mij. Volgens mij klopthet niet wat ik zeg 
_________________ http://instantboss.org/
|
ma jan 03, 2011 8:33 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|