Auteur |
Bericht |
Patje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za aug 13, 2011 3:06 pm Berichten: 24 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Westdorpe
|
 Re: Afstelling RS 50cc Dopler
Mijn RS 2002 Setup: Dopler ER1 50cc Cilinder Bougie NGK R (9) Membraam Malossi VL6 ( Carbon plaatjes ) Dopler Spruitstuk Dellorto 21mm Carburateur Orginele Luchtfilter Metrakit RK Carbon Uitlaat Mengsmering d.m.v de orginele oliepomp Sproeier: 88 Gasnaald: Midden T.w.v 13-47 ( wil ik nog aanpassen )(12-47) 
_________________ Money Talks, Bullshit Walks
Laatst bijgewerkt door Patje op di sep 06, 2011 11:37 pm, in totaal 3 keer bewerkt.
|
za aug 27, 2011 11:34 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Patje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za aug 13, 2011 3:06 pm Berichten: 24 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Westdorpe
|
Bijlage:
myphoto (8).jpg [ 69.86 KiB | 2721 keer bekeken ]
Bijlage:
myphoto (7).jpg [ 117.42 KiB | 2721 keer bekeken ]
|
za aug 27, 2011 11:42 pm |
Persoonlijk album
|
 |
koney
ApriliaForum Member
|
Leuk om te zien dat ik met een bijna dezelfde setup ook bijna dezelfde sproeier heb. Heb ook een doppler 50cc en ben er ook erg tevreden over. Ben erg veel bezig geweest om een mooie afstelling te vinden en dat dipje bij 3000 tot 4500 kan nog gasnaald zijn en anders stationair sproeier te groot/klein (afhankelijk van hoe hij dipt). Met hoofdsproeier moet je denk ik niet veel kleiner gaan. Als hij nog veel stottert moet je opletten of hij dit ook echt nog in zijn powerband doet (te grote sproeier), of alleen daarvoor en na een paar meter gas dicht te hebben gereden. Als dit namelijk het geval is moet je echt een dikkere gasnaald nemen i.p.v. kleinere sproeier. Vooral met een grote carb (19 tot 24mm op 50cc) is mijn ervaring dat er al snel een dikkere gasnaald in moet om hem onderin niet te laten verzuipen, maar nog wel genoeg in de powerband te geven.
En met die vertanding en toeren haal je geen 125. Ik rij met 12.000 toeren met 13-47 nog geen 115...
|
vr sep 02, 2011 11:30 pm |
|
 |
Patje
ApriliaForum Member
|
koney schreef: Leuk om te zien dat ik met een bijna dezelfde setup ook bijna dezelfde sproeier heb. Heb ook een doppler 50cc en ben er ook erg tevreden over. Ben erg veel bezig geweest om een mooie afstelling te vinden en dat dipje bij 3000 tot 4500 kan nog gasnaald zijn en anders stationair sproeier te groot/klein (afhankelijk van hoe hij dipt). Met hoofdsproeier moet je denk ik niet veel kleiner gaan. Als hij nog veel stottert moet je opletten of hij dit ook echt nog in zijn powerband doet (te grote sproeier), of alleen daarvoor en na een paar meter gas dicht te hebben gereden. Als dit namelijk het geval is moet je echt een dikkere gasnaald nemen i.p.v. kleinere sproeier. Vooral met een grote carb (19 tot 24mm op 50cc) is mijn ervaring dat er al snel een dikkere gasnaald in moet om hem onderin niet te laten verzuipen, maar nog wel genoeg in de powerband te geven.
En met die vertanding en toeren haal je geen 125. Ik rij met 12.000 toeren met 13-47 nog geen 115... Heey. Allereerst betreft mn topsnelheid. Ik heb een typfoutje gemaakt, ik bedoelde 115 ipv 125. mijn ervaring is wel dat hij in de 6de versnelling snel terugval. in zn 5 rij ik 110. ik heb in zn 6 zeker wel 115 gehaald, maar de meeste keren valtie terug en moet ik terug schakelen Bedankt voor de informatie, daar kan ik wat meej. met dat dipje zat k ook al te denken aan de gasnaald, maar wat zou het beste zijn, 1clipje laten zakken of anders ? in zn powerband trektie lkkr door alleen soms als ik gas loslaat en onder de 6000toeren kom, dan herpaktie hem niet zoals ik wil. als ik je ervaring lees, dan dikkere gasnaald ?
|
di sep 06, 2011 11:44 pm |
Persoonlijk album
|
 |
koney
ApriliaForum Member
|
Het goedkoopste is eerst met de hoogte van het clipje spelen, maar zoals ik al zei had ik daar niet genoeg aan om alle dipjes/stotters eruit te halen. Proberen kan altijd...
|
vr sep 09, 2011 8:27 pm |
|
 |
Patje
ApriliaForum Member
|
koney schreef: Het goedkoopste is eerst met de hoogte van het clipje spelen, maar zoals ik al zei had ik daar niet genoeg aan om alle dipjes/stotters eruit te halen. Proberen kan altijd... Ik heb het geprobeerd. De beste stand is toch de 2de vanboven. ik heb is sproeier 70 derin gestoken en hij trok onderin beter maar bovenin slecht. dus ik ga toch eens met wat sproeiers naar boven proberen.
|
zo sep 11, 2011 1:02 am |
Persoonlijk album
|
 |
team-rs
ApriliaForum Member
|
dus dan moet er een grotere sproeier in en je clipje 1 omhoog 
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
zo sep 11, 2011 3:32 am |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
piotrSMX schreef: Let maar niet op die reactie, dat is een spambot:P Succes ermee, maar ik denk dat je oliepomp er nog wel even tegenaan kan. kilometerstand is geen garantie, maat van mij heeft laatst bij 19k ofzo al een kapotte oliepomp gehad, met vastloper als gevolg
zo sep 11, 2011 9:57 am |
Persoonlijk album
|
 |
koney
ApriliaForum Member
|
team-rs schreef: dus dan moet er een grotere sproeier in en je clipje 1 omhoog  idd en als je nog grotere sproeier in moet, en clipje zou nog hoger moeten moet je dus andere naald nemen en weer met clipje onderaan beginnen.
|
ma sep 12, 2011 3:07 pm |
|
 |
Patje
ApriliaForum Member
|
marien schreef: piotrSMX schreef: Let maar niet op die reactie, dat is een spambot:P Succes ermee, maar ik denk dat je oliepomp er nog wel even tegenaan kan. kilometerstand is geen garantie, maat van mij heeft laatst bij 19k ofzo al een kapotte oliepomp gehad, met vastloper als gevolg okey goed om te weten. ik rij er alleen mee in mn weekend ( door de weeks ) maar ik ga er nu extra opletten. tot nu toe doet mn oliepomp het goed want kzie mn olielevel zakken
|
wo sep 14, 2011 1:11 am |
Persoonlijk album
|
 |
Patje
ApriliaForum Member
|
koney schreef: team-rs schreef: dus dan moet er een grotere sproeier in en je clipje 1 omhoog  idd en als je nog grotere sproeier in moet, en clipje zou nog hoger moeten moet je dus andere naald nemen en weer met clipje onderaan beginnen. Ahaa dus zo werkt dat. Ik ga morgen is sproeier 75 proberen met dezelfde naaldstand. want ik had er eerst 88 in zitten. liep lekker maar mn brommer verbruikte meer benzine dan nodig is. dus nu 70 gedaan maar nu trektie in hoger toeren nie lekker, dus ga is 75 proberen en dan naar boven tot 88. kijken welke sproeier de beste is.
|
wo sep 14, 2011 1:16 am |
Persoonlijk album
|
 |
Patje
ApriliaForum Member
|
Vandaag Sproeier 75 geprobeerd. weinig verschil. tenminste liep niet goed. ik had 78, 80 en 82 en groter maar ik heb daarna 82 gepakt, opnieuw afgesteld en jawel, resultaat magter zijn. hier een nieuwe update van de RS Bijlage:
myphoto (19).jpg [ 97.31 KiB | 2632 keer bekeken ]
Bijlage:
myphoto (18).jpg [ 97.36 KiB | 2632 keer bekeken ]
|
wo sep 14, 2011 11:08 pm |
Persoonlijk album
|
 |
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Heel vers, alleen dat blauwe licht op je underseat is een beetje fout Dat gele kapje achter je voorwiel, onder je radiateur zeg maar, denk dat die mooier zou zijn als ie zwart is. Deze kleur geel matcht niet echt, en in het zwart valt ie ook gewoon minder op, wat naar mijn mening beter is. Maar dat is aan jou natuurlijk 
wo sep 14, 2011 11:13 pm |
|
 |
Patje
ApriliaForum Member
|
MartinW schreef: Heel vers, alleen dat blauwe licht op je underseat is een beetje fout Dat gele kapje achter je voorwiel, onder je radiateur zeg maar, denk dat die mooier zou zijn als ie zwart is. Deze kleur geel matcht niet echt, en in het zwart valt ie ook gewoon minder op, wat naar mijn mening beter is. Maar dat is aan jou natuurlijk  Thnks Jah die ledstrippen had ik liggen en d8 laat het eens proberen. Ik heb ook van die inbouwledjes, maar dan moek heel mn underseat er weer afhalen:P dan zou het wel netter staan. Jah inderdaad, dat is een goed idee. zal het indd zwart doen
|
wo sep 14, 2011 11:25 pm |
Persoonlijk album
|
 |
camb00
ApriliaForum Member
|
Oud topic i know, Maar waar heb je dat achterlichtje gekocht?
_________________ Jammer joh.
|
zo nov 27, 2011 8:55 pm |
|
 |
|