vandaag even met een maat van mij met certificaat naar roden geweest, eerst langs rijpma automaterialen, deze hadden op het moment geen K&N op voorraad, wel heb ik hier even een flesje remvloeistof gekocht. daarna naar delbrugge gereden, deze was om een of andere onbekende reden dicht. Mij werdt aangeraden om een hoop nieuwe boutjes te kopen want er misde er nogal wat en die daar heb ik dan ook meteen een stapel van gehaald bij De Wit. omdat we de brommer even uit wouden testen zijn we via roderwolde-roden centrum-roderesch-Een en dan richting zevenhuizen gereden. Onderweg stuitte we op een probleem.
Wanneer we stilstonden en op wouden trekken begon de brommer heel erg te harperen en te trillen. wanneer je dan eenmaal rijdende was deed hij het gewoon weer goed. toen we even later in Een aankwamen leek het alsof de 3e versnelling overleden was, hij maakte een raar geluid en trok niet meer. we reden dan niet harder als 60. we zijn toen via Een-west naar de haspel gereden en daar begon de brommer helemaal te piepen, echt een heel verkeerd geluid. We zijn daar gestopt met rijden om te kijken wat er precies aan de hand was. Wanneer we dan weer wouden gaan rijden begon de brommer echt een pokke geluid te maken. Omdat we nog maar 4km van mijn huis waren hebben we besloten te stoppen met rijden en hebben we hem naar huis geduwt.
Het leek er op alsof de koppelingsplaat helemaal aan gort was, ook was het zo dat wanneer je over een hobbel liep dat geluid weer terug kwam, wat er op leek alsof de koppelings plaat gewoon doormidden was ofzo.
Iets anders was dat je wanneer je de koppeling een paar keer in kneep er een pin uit het blok zo'n 2cm omhoog kwam, heel raar.
thuis heb ik die man weer opgebeld waar ik gisteren ook was geweest, deze vertelde ons dat het idd aan de koppeling lag. We moesten het blok maar even open schroeven en dan zagen we vanzelf wat er mis zou zijn.
wij even later dus het blok opendraaien, eerst alle koelvloeistof uit de leidingen weg laten lopen, en toen was ons verteld de brommer scheef te houden want anders liep logischer wijs de olie uit het blok... Ik de brommer scheef houden, mijn maat de kap los halen...helemaal niks...geen drup olie...de tandwielen zagen er allemaal super schoon en droog uit
oftewel, die kerel waarvan ik hem gekocht had was zelfs zo dom dat hij geen olie in het blok had gestopt...we hebben dus de hele tijd droog gereden. De tandwielen en alles waren nog wel heel, maar ze waren dus gewoon droog.
Ook even alle schroeven in de voorschijf vervangen, nieuwe schroeven in het voorspatbord gedraaid en nieuwe schroeven in het blok gedraaid.
ik zal maandag even olie ophalen en even nieuw koelvloeistof er in gooien want daar zat gewoon zand in.
ook dit nog even, de persoon waarvan ik hem kocht heeft de carb er andersom opgedraaid, waarschijnlijk omdat het anders niet paste met het membraam enzo, maar dit moet ook nog veranderd worden want dat is ook beetje onzin natuurlijk.