Auteur |
Bericht |
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
 Achtterrem, hulp gevraagd...
Ik wordt fokking schijt en schijt en schijtziek van mn achtterrem die heel vaak blijft hangen. Als ik rem blijft ie vaak flink aanlopen, soms zo erg (zoals net weer) dat ik gewoon niet boven zn 3 kom. vreemd genoeg is mn schijf niet bijzonder warm direct na het afstappen, sterker nog, als ik mn leren handschoen 20 sec ertegen hou en dan tegen mn gezicht hou, is mn handschoen koud Hoofdremcilinder uit elkaar, schoongemaakt en ingevet met remcilindervet (ik weet het, ik wist ook niet dat dat bestond  ) helpt maar een dag, daarna begint het gezeik weer. de klauw heb ik ook al eens schoongemaakt. Kan een verotte wiellager dit veroorzaken? vreemd genoeg heb ik ook geen axiale speling op mn achterwiel..... :S: Iemand een idee? 
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
Laatst bijgewerkt door MasterTommy NL op di maart 17, 2009 8:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
di maart 17, 2009 8:35 pm |
|
 |
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
 Re: Achtterrem, hulp gevraagd...
je hebt je remvloeistof ook al vervangen ?(al neem k aan van wel  )
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
di maart 17, 2009 8:38 pm |
Persoonlijk album
|
 |
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
|
Matthijn schreef: je hebt je remvloeistof ook al vervangen ?(al neem k aan van wel  ) Ja al een paar keer doorgezogen met het apparaat, ook al enkele keren helemaal leeggezogen en opnieuw ontlucht, en een keer onder druk doorgespoten met nieuwe vloeistof..... WHOOO post nr 1000! 
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
di maart 17, 2009 8:44 pm |
|
 |
wout
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 9:29 pm Berichten: 1549 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Tuil
|
check is ofdat je boutje niet zijn losgelopen van je tandwiel of remschijf
_________________ Mijn APRILIA RS50 MY 07
|
di maart 17, 2009 9:08 pm |
Persoonlijk album
|
 |
rs99
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 23, 2008 10:48 pm Berichten: 376 Woonplaats: Ermelo
|
als je remschijf niet warm is loopt die ook niet aan aangezien remmen het alleen doen als er wrijving is en wrijving is warmte 
|
do maart 19, 2009 9:25 pm |
|
 |
rs99
ApriliaForum Member
|
als je remschijf niet warm is loopt die ook niet aan aangezien remmen het alleen doen als er wrijving is en wrijving is warmte 
|
do maart 19, 2009 9:25 pm |
|
 |
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
|
Voorremschijf is wel gloeiend heet. maar dat is ook de rem die ik gebruik.. achterrem gebruik ik inmiddels niet meer omdat ie steeds blokkeert. toch kan ik de brommer nauwelijks met de benenwagen verplaasen en kom ik moeilijk van mn plek en niet boven de 3e versnelling... Boutjes zitten allemaal vast met loctite... 
|
do maart 19, 2009 9:32 pm |
|
 |
rs99
ApriliaForum Member
|
loopt niet de voorrem aan dan, nogmaals is ie niet warm remt ie ook niet...
|
do maart 19, 2009 10:42 pm |
|
 |
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
|
rs99 schreef: loopt niet de voorrem aan dan, nogmaals is ie niet warm remt ie ook niet... Ik vermoedt inderdaad dat het nu de voorrem is (het was eerst wel de achtterrem), blijkbaar begint mn voorrem nu ook... Morgen maar is alles uit elkaar halen en schoonmaken... Kan ik klauwen eigenlijk uit elkaar halen cq van elkaar scheiden met die 4 bouten die de 2 helften bij elkaar houden zonder dat het later begint te lekken?
|
vr maart 20, 2009 8:33 pm |
|
 |
s1acker
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 13, 2008 6:20 pm Berichten: 2940 Woonplaats: Ermelo
|
klauw kan je wel splitsen hoor
als je het rubber maar niet kapot maakt, dus niet in de terpentine oid leggen
vr maart 20, 2009 11:59 pm |
|
 |
Jard
ApriliaForum Member
|
mijn voor rem liep laatst ook aan, voordat je alles los haalt spuit ff alles af met de hogedruk reiniger, bij mij was het gewoon zand dat je niet zag zitten.
|
za maart 21, 2009 2:12 pm |
|
 |
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
|
ik heb alles schoongemaakt en ontvet en vervolgens mn zuigertjes geschuurd met korrel 1200 en ingevet. Probleem opgelost! 
|
za maart 21, 2009 6:34 pm |
|
 |
poely
ApriliaForum Member
|
Ik heb zelfde probleem.
"ik heb alles schoongemaakt en ontvet"
Wat wordt bedoeld met alles?
|
zo maart 22, 2009 10:05 pm |
|
 |
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
|
Remklauw uit elkaar, rubbertjes schoonmaken, groef waar de rubbertjes inzitten schoonkrabben, remzuigertjes schoonmaken en lichtjes opschuren met korrel 1200, hoofdremcilinder helemaal uit elkaar halen, schoonmaken, retourgaatjes doorprikken als deze verstopt zitten. vervolgens de hele handel invetten met neutraal vet (ik gebruik een tube met bremsenzylinder vet  ) , alles weer in elkaar, remsysteem doorzuigen, ontluchten en op druk brengen.
|
zo maart 22, 2009 10:33 pm |
|
 |
|