HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo mei 07, 2025 9:58 am

Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 RS leeft niet meer. 
Auteur Bericht
chris2306
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht RS leeft niet meer.
Heeee

Voordat ik afgekraakt word omdat ik de zoekfunctie moet gebruiken zeg ik maar meteen ff dat ik dat allang heb gedaan. De tips heb ik vrijwel allemaal opgevolgd maar niets hielp..
Oke, wat is de situatie.
Gisteren was het mooi weer dus ik reed lekker rond. Opeens viel mn brom doodleuk voor een stoplicht uit! Ik dacht eerst dat mn bezine op was dus ik zette haar meteen op reserve. Beetje vreemd want 100km 'ervoor' had ik dr nog helemaal volgetankt, dus ik had nog minstens 120km tegaan voordat ie naar reserve moest. Maar goed, hij starte weer en ik reed de kruising over om aan het einde van de straat ff te parkeren.
Maar wtf :@: Dat stukje begon m'n brom mega erg te stotteren en gek te doen. Op bijna volgas ging ie amper vooruit omdat ie dus steeds uitviel.. Het leek echt alsof ie geen benzine kreeg. :S:
In de volgende straat stond een benzinepomp, dus ik moest 30 seconden lopen om er te komen. Daar aangekomen trof ik een bordje met de tekst: Wegens omstandigheden zijn wij gesloten vanaf 14:00u. 05-06 !!!
Niet dat ik wou tanken ofzo maar ik wilde 2 takt olie hebben. Ik heb dat best lang niet meer in mn tankje gegooid maar het zag er aardig leeg uit. Het lampje brandt echter niet en bij mijn weten werkt het lampje nog wel.
Maarja, die optie zat er niet in omdat het tankstation dicht was en omdat het snikheet was. Ik liep dus hand in hand met mn brom naar huis.
Thuis aangekomen heb ik haar uitgekleed:
carb nagekeken -> deze was zo goed als schoon, zowel de binnen als buitenkant is voor de zekerheid schoongemaakt dus dat zal het niet wezen.
brandstofleiding -> deze stroomt gewoon goed door, netzoals dat tuitje onder de tank
bougie -> hmm. deze vonkt niet. Een oude, maar werkende, reservebougie vonkt ook niet.
Bobine -> Geen idee of ie stuk was. Maar m'n brom startte wel met een andere bobine.
De tweede keer starte ze wederom WEER niet. :}):
Killswitch -> is het ook niet want die heb ik niet :P
onsteking-> i dunno..

Nou wil het zo zijn dat ik net pas weer thuis ben dus ik heb vandaag niet veel eraan kunnen doen. Momenteel kan ik er oook niets aan doen omdat het regent. :@:
Weet iemand wat het zou kunnen zijn. Want dit is nou net niet waar ik op zit te wachten, zo voor mn motorrijbi en verkoop van m'n brom.

HELP :((

zo jun 06, 2010 7:22 pm
Profiel
XLER8R
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: RS leeft niet meer.
Toch die olie? :_:

zo jun 06, 2010 8:08 pm
Profiel
DarkMaximus
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Lijkt me sterk dat ie door een 'olieprobleem' niet meer vonkt. Het klinkt mij in de oren als een falende ontsteking, misschien dat je vliegwiel de draden van ontsteking door heeft gesleten. Is mij al 2x overkomen. Dus ik zou zeggen kijk dat even na. Het kan nl. zo zijn dat de draden de ene keer wel contact maken en de andere keer net weer niet. Dat zou ook verklaren dat hij het met de 2e bobine wel deed, maar daarna weer niet.

Correct me if Im wrong.

zo jun 06, 2010 9:06 pm
Profiel
chris2306
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
dit klinkt idd heel aannemelijk. Als het weer het morgen toelaat dan ga ik meteen kijken. Mocht er iets niet goed zijn, valt dat dan te maken of moet ik dan meteen een nieuwe kopen? :X:

zo jun 06, 2010 9:49 pm
Profiel
RS 666
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 25
Antwoord met een citaat
ligt eraan wat er niet goed is, je ontsteking kan je wel losse 2e hands onderdelen voor kopen, mr echt iets maken valt meestal niet te doen op een kabelbreuk oid. repareren ;)

controleer iig al je aansluitingen en draadjes van je ontsteking even, maar het klinkt wel beetje als kapotte cdi of bobine..

zo jun 06, 2010 11:15 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
chris2306
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
ja dat leek ons dus ook zo.

Maargoed, vandaag maar even een flesje 2takt gehaald en er meteen ingegooid. want jah ik heb het toch nodig mocht ie het ooit doen.
Brommer aandouwen en starten en weer douwen hielp niet. Ik probeerde dus de ontsteking eraf te halen maar dat ging zoo facking moeilijk :}): Uiteindelijk is het me toch gelukt, maar ik neem aan dat ik daar ook zo'n handig tooltje voor nodig heb? xD Anyway, toen die moer eraf was, kreeg ik de ontsteking er alsnog niet af :@:
Ik dus chaggie de boel opruimen en de brom verplaatsen. Toen kwam mn zus in een leswagen aanrijden en ze stapte uit. Ik wilde de brom neerzetten en toen pleurde ze per ongeluk om :O Koppelingsding is helaas gebroken en er kwam een zooi benzine uit. Toen ie rechtopstond nog steeds, maar dat kwam duidelijk uit de carb.
Nog chagerijniger dan ik al was de tank eraf halen en de carb schoonmaken.
Alles terug doen en toch maar weer eventjes proberen te starten.. Ik was stomverbaast :00/: Ze starte :OO:
Ze sloeg helaas ook weer vrij snel af. Ik ben meteen de brom wezen aanduwen en ze deed het meteen weer =D
Na een paar minuten deed ik het gas redelijk ver open en toen begon ze weer vreemd te stotteren, om vervolgens weer uit te vallen. Ze deed het daarna echter wel toen ik haar aanduwde/ elec startte.. Nu doet ze het nog steeds en ik heb dus een mega grote vraagteken boven m'n hoofd.
Gezien het feit dat de brom het nog doet, hoef ik het probleem niet te zoeken bij de bougie, bougiekabel, bobine of ontsteking lijkt mij. stuk is stuk en werkend is werkend toch, of geldt dat niet daarbij?
Samengevat: Na het vallen had ik de carb opengemaakt en alles weer terug gedaan. Daarna heeft ze het gedaaan, maar viel uit bij het gas geven. Daarna deed ze het wel gewoon. Wat heb ik gedaan? 2takt olie erin gooien..

Maar is er een mogelijkheid dat dat het probleem was?
Ik kan me voorstellen dat ze even voor nodig had om de olie door het buisje naar de carb aan te zuigen. Kan dat het stotteren + afslaan verklaren? :^^:

Vanavond btw nog maar even proberen te starten.

ma jun 07, 2010 6:11 pm
Profiel
Manuel poggiali
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
ik had echt precies hetzelfde probleem als jou.
Dat hij wel starte maar dat tie weer uitviel zodra je ging rijden.
Bij mij bleek het uiteindelijk toch de ontsteking te zijn, die gaf te lage waarden ofso :||:

ma jun 07, 2010 6:16 pm
Profiel WWW
chris2306
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Aan je nick en je plaatje te zien, praat je dan ook over een 2004'tje? :O

En als mijn brom de jouwe gaat nadoen, dan mag ik dus alvast een nieuwe ontsteking aanschaffen? :((

ma jun 07, 2010 6:24 pm
Profiel
Manuel poggiali
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
ja 2004tje klopt :^^:
mooi ding heb je trouwens :D
ja ik moest toen nieuwe ontsteking hebben, maar bij de bromboer hadden ze er nog 1 liggen en die kwam van een beta ark maar die werkte ook gewoon :^^:
dus misschien kan je wel ergens een 2e handse ofso vinden
maar ik ben er niet zeker van dat het dat is, bij mij was dat zo maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jou ook zo is he ;)

ma jun 07, 2010 7:52 pm
Profiel WWW
chris2306
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Manuel poggiali schreef:
ja 2004tje klopt :^^:
mooi ding heb je trouwens :D
ja ik moest toen nieuwe ontsteking hebben, maar bij de bromboer hadden ze er nog 1 liggen en die kwam van een beta ark maar die werkte ook gewoon :^^:
dus misschien kan je wel ergens een 2e handse ofso vinden
maar ik ben er niet zeker van dat het dat is, bij mij was dat zo maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jou ook zo is he ;)

Dank je wel =D Jij ook!! :thumleft:

hmm de ontsteking van een beta ark? Volgens mij is een ontsteking redelijk universeel, zolang het maar de zelfde waardes geeft als het origineel. Ik heb weer geprobeerd te starten. Nou het duurde even omdat de gaskabel niet helemaal goed stond, maar nu startte ze wel =D
Hopelijk is het probleem nu wel EINDELIJK opgelost.. Jullie blijven op de hoogte. Eventuele oplossingen/ ervaringen zijn overigens wel gewoon welkom =)

ma jun 07, 2010 8:42 pm
Profiel
chris2306
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Eeeeh... wtf

een beetje 2t olie bijvullen laat een niet vonkende bougie weer vonken, hoe dan? :S: :_:

ma jun 07, 2010 8:52 pm
Profiel
s1acker
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
nieuwe stofzuigerzak

nee, cdi doormeten?

ma jun 07, 2010 9:27 pm
Profiel
chris2306
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Yoo, Ben ik weer :Y:

Waarschijnlijk heb ik het probleem al gevonden.
Net probeerde ik m'n brom weer te starten. Dit ging redelijk goed. Maargoed, toen ze het eindelijk deed, keek ik meteen naar m'n blok of ik daar wat vreemds zag, en dan zag ik. Ze begon opeens net boven mn uitlaat te roken. Wat was het nou, een kabel tussen de bobine, cdi (?) en ontsteking kwam tegen de uitlaat aan en begon daarom te roken, m'n brom zakte in z'n toeren toen het er tegenaan kwam en sloeg daarna ook af.
Door de hitte van m'n blok en uitlaat zaterdag + het warme weer (lekker lang rijden dus :{-): ) zorgde ervoor dat de kabel een beetje smolt. Hierdoor konden de draadjes ERIN tegen de uitlaat komen waardoor ze contact maakte en de brom lieten afslaan.
Dit denk ik tenminste. Of zeg ik iets verkeerds? O:-)
Morgen maar even die kabel schoonmaken en dichten en hopen dat ze het normaal blijft doen =)
Ik heb er vertrouwen in.
Adios

di jun 08, 2010 6:05 pm
Profiel
chris2306
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
OMFG :@:

Net weer geprobeerd te starten en aan te lopen en ze deed geen ene moer :}):
Waar the f*ck ligt het aan. Gister nog deed ze het de hele tijd goed :S:

wo jun 09, 2010 1:28 pm
Profiel
tijn-fr
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
zijn alle draden nog heel? en zit alles wel goed op de juiste plek aangesloten?

wo jun 09, 2010 3:01 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende