HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do mei 01, 2025 8:28 am




Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 sprint blok 
Auteur Bericht
mean red rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 17, 2007 10:52 am
Berichten: 660
Woonplaats: witharen
Antwoord met een citaat
Bericht sprint blok
hallo
k ben sinds kort met rs bezig.
ik heb een rs uit 2005 staan en die loopt gwoon goed maar niet hard genoeg. ik wil dus nog een blokje erbij maken.
heb zelf in scooters gedaan en had daar ook gewoon sprintblokjes. speed hpi enz. maar heeft iemand een tip voor mij als ik met een kaal standaard blokje begin. ik zou graag een snel blokje willen hebben die het gewoon goed doet niet voor het 250 meter werk.
tips over krukas cilinder versnellingsbak enz.
ben dus beginner in am6 gebied(suzuki tsx-80cc blok wel eens gereviceerd :P maar ja dat is gewoon lagertjes en niets voor snelheid :<>: )
mzzl

_________________
eindelijk gewoon droog rijdend in een auto:) nooit meer dat gekut met sleutelen:)


za okt 20, 2007 9:44 pm
Profiel
rudolf
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm
Berichten: 660
Woonplaats: Bennekom
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik zou eerst beginnen met een goede krukas. Een polini, hebo (de duurdere), malossi of pro race. En dan meteen als het blok uit elkaar ligt de carters laten bewerken op een mooie cilinder. Het ligt er een beetje aan in welke klasse je wil gaan rijden maar voor de 70c klasse zou ik voor een: manston, pro race, bidalot gaan. En kwa uitlaat een pro race of een yasuni r3. Voor pro stock een mhr 80, een complete simonini kit of een top performance 80cc kit. Dan heb je een leuke bassis om hard mee te gaan.

_________________
2de plaats 70cc klasse Jubbega!!


zo okt 21, 2007 3:02 pm
Profiel WWW
Meonemium
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 18, 2007 10:37 pm
Berichten: 1190
Afbeeldingen: 1
Antwoord met een citaat
Bericht 
Mean red: wil je hem voor straatgebruik of voor sprintgebruik hebben??

_________________
Aprilia RS5O Chesterfield viewtopic.php?f=13&t=19704


zo okt 21, 2007 5:16 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
mean red rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 17, 2007 10:52 am
Berichten: 660
Woonplaats: witharen
Antwoord met een citaat
Bericht 
het is een soort vakantie blok denk ik die gooi ik eronder als ik niet na school hoef.
moet gewoon hard lopen.
en is dit niet slecht voor mijn frame enz.?
want dan koop ik wel gewoon afgeragt brommertje en voer die op.

_________________
eindelijk gewoon droog rijdend in een auto:) nooit meer dat gekut met sleutelen:)


zo okt 21, 2007 5:26 pm
Profiel
Meonemium
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 18, 2007 10:37 pm
Berichten: 1190
Afbeeldingen: 1
Antwoord met een citaat
Bericht 
Bij een RS kan het niet veel kwaad. De ketting enzo zou ik wel aanpassen (125cc enzo) Ik heb zelf een Top Performance 80cc en kan je vertellen dat het egt lekker rijd, natuurlijk niet als PR en andere cilinders. Maar deze cilinder is ook slijtvaster dan Pr, Mhr, Bida enz. :^^:

_________________
Aprilia RS5O Chesterfield viewtopic.php?f=13&t=19704


zo okt 21, 2007 5:32 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
astadocil
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2007 7:02 pm
Berichten: 916
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Rotterdam
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik heb een hele snelle polini 70cc w poort en een 19mm carb voor je liggen :P

_________________
Afbeelding


zo okt 21, 2007 5:53 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
mean red rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 17, 2007 10:52 am
Berichten: 660
Woonplaats: witharen
Antwoord met een citaat
Bericht 
k koop cilinder altijd nieuw astadocil, zoek nog wel kaal blok.
rudolf het is een blokje die 90% van zijn tijd in de kast ligt dus ik zit niet echt te wachten op een rekening van 1000+
hij moet wel een beetje slijt vast zijn idd.
ik kom uit scooter wereld misschien is dit een domme vraag.
maar moet ik de carters uitvrezen om de cilinder te laten passen bij bv. een top p?
dus niet de spoelpoorten maar gewoon blok.

_________________
eindelijk gewoon droog rijdend in een auto:) nooit meer dat gekut met sleutelen:)


zo okt 21, 2007 6:14 pm
Profiel
GiGi
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 19, 2006 7:34 pm
Berichten: 324
Woonplaats: Luyksgestel
Antwoord met een citaat
Bericht 
mean red rs schreef:
k koop cilinder altijd nieuw astadocil, zoek nog wel kaal blok.
rudolf het is een blokje die 90% van zijn tijd in de kast ligt dus ik zit niet echt te wachten op een rekening van 1000+
hij moet wel een beetje slijt vast zijn idd.
ik kom uit scooter wereld misschien is dit een domme vraag.
maar moet ik de carters uitvrezen om de cilinder te laten passen bij bv. een top p?
dus niet de spoelpoorten maar gewoon blok.


Ik heb eventueel nog wel een blokje ligge..

_________________
Stratumseind, Stadshuisplein het kampioensschap zal weer in het zuiden zijn!!


ma okt 22, 2007 4:36 pm
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik ook, met versterkte krukas

_________________
Afbeelding


ma okt 22, 2007 5:39 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
rudolf
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm
Berichten: 660
Woonplaats: Bennekom
Antwoord met een citaat
Bericht 
mean red rs schreef:
k koop cilinder altijd nieuw astadocil, zoek nog wel kaal blok.
rudolf het is een blokje die 90% van zijn tijd in de kast ligt dus ik zit niet echt te wachten op een rekening van 1000+
hij moet wel een beetje slijt vast zijn idd.
ik kom uit scooter wereld misschien is dit een domme vraag.
maar moet ik de carters uitvrezen om de cilinder te laten passen bij bv. een top p?
dus niet de spoelpoorten maar gewoon blok.


Bij een Top P is het niet echt nodig om je carters aan te passen. Dan kun je beter de carters gewoon std. laten.

_________________
2de plaats 70cc klasse Jubbega!!


di okt 23, 2007 4:46 pm
Profiel WWW
rs joost
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm
Berichten: 2477
Woonplaats: bantcity
Antwoord met een citaat
Bericht 
hij bedoelt of die een begrenzing dr uit moet halen

maar volgens mij hoeft dat niet

zou voor straat gebruik een

rito asje paken van 90 euro oid
hebo naaldlagertje

roze top oid

hmr 2 uitlaat

21 mm

rijd hard zat


di okt 23, 2007 5:21 pm
Profiel
Shadowrider
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am
Berichten: 2375
Afbeeldingen: 7
Woonplaats: haaksbergen
Antwoord met een citaat
Bericht 
hmm voor de straat wel ja :^^:

reed bij mij wel leuk :DD:


di okt 23, 2007 5:33 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
mean red rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 17, 2007 10:52 am
Berichten: 660
Woonplaats: witharen
Antwoord met een citaat
Bericht 
ok ik ga nu waarschijnlijk een om rs(met kenteken :D: )kopen en daar een am6 blok op planten. en dan gewoon flink opvoeren. heb ik een vakantie brommer :DD: maar heeft iemand een idee of 74cc gila een beetje loopt op een 28mm dellorto(die had ik nog liggen van me scoot)? en uitlaat sugesties?

_________________
eindelijk gewoon droog rijdend in een auto:) nooit meer dat gekut met sleutelen:)


di okt 23, 2007 7:41 pm
Profiel
rs joost
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm
Berichten: 2477
Woonplaats: bantcity
Antwoord met een citaat
Bericht 
owh ja ff een am6 blok op een am5 planten , hoop dat je genoeg evaring hebt kwa construeren , komt nogal veel werk bij kijken

28 mm op een gila ? pak nou mar een 21 mm , en anders een andere cilinder


di okt 23, 2007 7:48 pm
Profiel
sbk replica
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 10, 2007 2:04 pm
Berichten: 2602
Afbeeldingen: 9
Woonplaats: schagen
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik heb nu gereden met een de goedkope hebo as op een pro race,

asje geeft geen krimp! op MP koop je een nieuwe pro race bij een dude uit assen voor 240 terwijl een Gila ook al rond de 220 zit,
heb je meer power voor die 20 euri.

daar kan makkelijk je 28mm op. met mallejosti spruitje en membraan evt.

dan heb je 240 + 110 + 32 + evt. membraan, + uitlaat

400 euro+ uitlaat al een aardig leuk rijdend geheel ;)

geloof me, een pro race loopt egt lief!

Gr. Steven

PS: voor 125 eurie inc. heb ik nog wel een hpi voor je ;) 2006 model.


di okt 23, 2007 7:52 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron