Auteur |
Bericht |
mean red rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 17, 2007 10:52 am Berichten: 660 Woonplaats: witharen
|
 sprint blok
hallo
k ben sinds kort met rs bezig.
ik heb een rs uit 2005 staan en die loopt gwoon goed maar niet hard genoeg. ik wil dus nog een blokje erbij maken.
heb zelf in scooters gedaan en had daar ook gewoon sprintblokjes. speed hpi enz. maar heeft iemand een tip voor mij als ik met een kaal standaard blokje begin. ik zou graag een snel blokje willen hebben die het gewoon goed doet niet voor het 250 meter werk.
tips over krukas cilinder versnellingsbak enz.
ben dus beginner in am6 gebied(suzuki tsx-80cc blok wel eens gereviceerd  maar ja dat is gewoon lagertjes en niets voor snelheid  )
mzzl
_________________ eindelijk gewoon droog rijdend in een auto:) nooit meer dat gekut met sleutelen:)
|
za okt 20, 2007 9:44 pm |
|
 |
rudolf
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm Berichten: 660 Woonplaats: Bennekom
|
Ik zou eerst beginnen met een goede krukas. Een polini, hebo (de duurdere), malossi of pro race. En dan meteen als het blok uit elkaar ligt de carters laten bewerken op een mooie cilinder. Het ligt er een beetje aan in welke klasse je wil gaan rijden maar voor de 70c klasse zou ik voor een: manston, pro race, bidalot gaan. En kwa uitlaat een pro race of een yasuni r3. Voor pro stock een mhr 80, een complete simonini kit of een top performance 80cc kit. Dan heb je een leuke bassis om hard mee te gaan.
_________________ 2de plaats 70cc klasse Jubbega!!
|
zo okt 21, 2007 3:02 pm |
|
 |
Meonemium
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 18, 2007 10:37 pm Berichten: 1190 Afbeeldingen: 1
|
Mean red: wil je hem voor straatgebruik of voor sprintgebruik hebben??
_________________ Aprilia RS5O Chesterfield viewtopic.php?f=13&t=19704
|
zo okt 21, 2007 5:16 pm |
Persoonlijk album
|
 |
mean red rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 17, 2007 10:52 am Berichten: 660 Woonplaats: witharen
|
het is een soort vakantie blok denk ik die gooi ik eronder als ik niet na school hoef.
moet gewoon hard lopen.
en is dit niet slecht voor mijn frame enz.?
want dan koop ik wel gewoon afgeragt brommertje en voer die op.
_________________ eindelijk gewoon droog rijdend in een auto:) nooit meer dat gekut met sleutelen:)
|
zo okt 21, 2007 5:26 pm |
|
 |
Meonemium
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 18, 2007 10:37 pm Berichten: 1190 Afbeeldingen: 1
|
Bij een RS kan het niet veel kwaad. De ketting enzo zou ik wel aanpassen (125cc enzo) Ik heb zelf een Top Performance 80cc en kan je vertellen dat het egt lekker rijd, natuurlijk niet als PR en andere cilinders. Maar deze cilinder is ook slijtvaster dan Pr, Mhr, Bida enz. 
_________________ Aprilia RS5O Chesterfield viewtopic.php?f=13&t=19704
|
zo okt 21, 2007 5:32 pm |
Persoonlijk album
|
 |
astadocil
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 04, 2007 7:02 pm Berichten: 916 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Rotterdam
|
ik heb een hele snelle polini 70cc w poort en een 19mm carb voor je liggen 
_________________
|
zo okt 21, 2007 5:53 pm |
Persoonlijk album
|
 |
mean red rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 17, 2007 10:52 am Berichten: 660 Woonplaats: witharen
|
k koop cilinder altijd nieuw astadocil, zoek nog wel kaal blok.
rudolf het is een blokje die 90% van zijn tijd in de kast ligt dus ik zit niet echt te wachten op een rekening van 1000+
hij moet wel een beetje slijt vast zijn idd.
ik kom uit scooter wereld misschien is dit een domme vraag.
maar moet ik de carters uitvrezen om de cilinder te laten passen bij bv. een top p?
dus niet de spoelpoorten maar gewoon blok.
_________________ eindelijk gewoon droog rijdend in een auto:) nooit meer dat gekut met sleutelen:)
|
zo okt 21, 2007 6:14 pm |
|
 |
GiGi
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 19, 2006 7:34 pm Berichten: 324 Woonplaats: Luyksgestel
|
mean red rs schreef: k koop cilinder altijd nieuw astadocil, zoek nog wel kaal blok. rudolf het is een blokje die 90% van zijn tijd in de kast ligt dus ik zit niet echt te wachten op een rekening van 1000+ hij moet wel een beetje slijt vast zijn idd. ik kom uit scooter wereld misschien is dit een domme vraag. maar moet ik de carters uitvrezen om de cilinder te laten passen bij bv. een top p? dus niet de spoelpoorten maar gewoon blok.
Ik heb eventueel nog wel een blokje ligge..
_________________ Stratumseind, Stadshuisplein het kampioensschap zal weer in het zuiden zijn!!
|
ma okt 22, 2007 4:36 pm |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
ik ook, met versterkte krukas
_________________
|
ma okt 22, 2007 5:39 pm |
Persoonlijk album
|
 |
rudolf
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm Berichten: 660 Woonplaats: Bennekom
|
mean red rs schreef: k koop cilinder altijd nieuw astadocil, zoek nog wel kaal blok. rudolf het is een blokje die 90% van zijn tijd in de kast ligt dus ik zit niet echt te wachten op een rekening van 1000+ hij moet wel een beetje slijt vast zijn idd. ik kom uit scooter wereld misschien is dit een domme vraag. maar moet ik de carters uitvrezen om de cilinder te laten passen bij bv. een top p? dus niet de spoelpoorten maar gewoon blok.
Bij een Top P is het niet echt nodig om je carters aan te passen. Dan kun je beter de carters gewoon std. laten.
_________________ 2de plaats 70cc klasse Jubbega!!
|
di okt 23, 2007 4:46 pm |
|
 |
rs joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm Berichten: 2477 Woonplaats: bantcity
|
hij bedoelt of die een begrenzing dr uit moet halen
maar volgens mij hoeft dat niet
zou voor straat gebruik een
rito asje paken van 90 euro oid
hebo naaldlagertje
roze top oid
hmr 2 uitlaat
21 mm
rijd hard zat
|
di okt 23, 2007 5:21 pm |
|
 |
Shadowrider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am Berichten: 2375 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: haaksbergen
|
hmm voor de straat wel ja
reed bij mij wel leuk 
|
di okt 23, 2007 5:33 pm |
Persoonlijk album
|
 |
mean red rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 17, 2007 10:52 am Berichten: 660 Woonplaats: witharen
|
ok ik ga nu waarschijnlijk een om rs(met kenteken  )kopen en daar een am6 blok op planten. en dan gewoon flink opvoeren. heb ik een vakantie brommer  maar heeft iemand een idee of 74cc gila een beetje loopt op een 28mm dellorto(die had ik nog liggen van me scoot)? en uitlaat sugesties?
_________________ eindelijk gewoon droog rijdend in een auto:) nooit meer dat gekut met sleutelen:)
|
di okt 23, 2007 7:41 pm |
|
 |
rs joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm Berichten: 2477 Woonplaats: bantcity
|
owh ja ff een am6 blok op een am5 planten , hoop dat je genoeg evaring hebt kwa construeren , komt nogal veel werk bij kijken
28 mm op een gila ? pak nou mar een 21 mm , en anders een andere cilinder
|
di okt 23, 2007 7:48 pm |
|
 |
sbk replica
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 10, 2007 2:04 pm Berichten: 2602 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: schagen
|
ik heb nu gereden met een de goedkope hebo as op een pro race,
asje geeft geen krimp! op MP koop je een nieuwe pro race bij een dude uit assen voor 240 terwijl een Gila ook al rond de 220 zit,
heb je meer power voor die 20 euri.
daar kan makkelijk je 28mm op. met mallejosti spruitje en membraan evt.
dan heb je 240 + 110 + 32 + evt. membraan, + uitlaat
400 euro+ uitlaat al een aardig leuk rijdend geheel
geloof me, een pro race loopt egt lief!
Gr. Steven
PS: voor 125 eurie inc. heb ik nog wel een hpi voor je  2006 model.
|
di okt 23, 2007 7:52 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|