HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do mei 01, 2025 8:28 pm




Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 19mm er onder 
Auteur Bericht
astadocil
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2007 7:02 pm
Berichten: 916
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Rotterdam
Antwoord met een citaat
Bericht 19mm er onder
hey ik had even een vraagje mijn rs loop momenteel 80 op max 9k toeren, en heeft 12mm carb, ik zit er aan te denken een 19mm er in te gooien heeft iemand hier ervaring mee hoe hij hierna gaat rijden?

_________________
Afbeelding


do okt 11, 2007 10:10 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
peteRS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm
Berichten: 1760
Afbeeldingen: 95
Woonplaats: Zeewolde (FL)
Antwoord met een citaat
Bericht 
Nou het gaat vooral om je cilinder. Als je een cilinder hebt die de 19mm niet kan verwerken heeft dat ook geen zin. Je zal weinig verschil merken

Dus de cilinder staat centraal en daar pas je de boel op aan.

Ik vermoed trouwens dat je een trage gilardoni hebt. Maar er staat meestal op je cilinder wat voorn merk enzo. Mss dat je dat even kan posten hier!

Oja nog even een voorbeeld dat de cilinder de belangrijkste rol speelt. Ik heb met een 12mm op 70cc gereden en dat ging erg hard! Je haalt met de cilinder dus het meeste snelheidvoordeel.


do okt 11, 2007 11:34 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
astadocil
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2007 7:02 pm
Berichten: 916
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Rotterdam
Antwoord met een citaat
Bericht 
oke dan, waar zal dat staan op me cilinder? ik zal eventjes gaan kijken binnekort maar ik neem aan dat ik dan een 50 snel ofzo moet nemen?

_________________
Afbeelding


vr okt 12, 2007 7:28 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
RSIceRain
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 24, 2007 5:35 pm
Berichten: 116
Woonplaats: Almere
Antwoord met een citaat
Bericht 
astadocil schreef:
oke dan, waar zal dat staan op me cilinder? ik zal eventjes gaan kijken binnekort maar ik neem aan dat ik dan een 50 snel ofzo moet nemen?


Staat aan de zijkant van je cilinder.
Maarja je kan je standaard cilinder evt. ook tunen.
Dan kan je 19mm er ook makkelijker op.

_________________
Mijn RS


vr okt 12, 2007 7:53 am
Profiel
astadocil
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2007 7:02 pm
Berichten: 916
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Rotterdam
Antwoord met een citaat
Bericht 
oke, leg uit,, tunen?

_________________
Afbeelding


vr okt 12, 2007 1:35 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
GiGi
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 19, 2006 7:34 pm
Berichten: 324
Woonplaats: Luyksgestel
Antwoord met een citaat
Bericht 
astadocil schreef:
oke, leg uit,, tunen?


Spoelpoorten vergroten + je krukasgradenslag aanpassen.. en uitlaatpoort vergroten. Laat dit wel prof. doen :D:

_________________
Stratumseind, Stadshuisplein het kampioensschap zal weer in het zuiden zijn!!


vr okt 12, 2007 4:10 pm
Profiel
astadocil
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2007 7:02 pm
Berichten: 916
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Rotterdam
Antwoord met een citaat
Bericht 
nog verdere mensen die er ervaring mee hebben?

_________________
Afbeelding


vr okt 12, 2007 10:05 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
schakelfreak
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 4:05 pm
Berichten: 375
Woonplaats: Leimuiden
Antwoord met een citaat
Bericht 
Als je cilinderkop eraf ligt kijk dan ook even hoever je spoelpoorten open staan als de zuiger op zijn onderste dode punt staat.
als deze niet geheel open staan plaats dan net zoveel voetpakkingen tot de spoelpoorten netjes openstaan.
in een extreem geval kan het zijn dat je squish waarde dan veelste groot word. laat de bovenkant van de cilinder dan afdraaien tot de squish rond de 0.6 a 0.7 is.
Hiermee kan je al aardig wat vermogen winnen.

voor bewerking van de cilinder.
gewoon dremeltje scoren
langwerpig slijpsteentje voor kettingzaag kopen.
uitlaat poort aan iedere kant wat breder frezen (2mm oid)
En wat omhoog frezen (2mm) 2 mm omhoog kan makkelijk bij een langzame gil.
let op hierna moet je de bovenste rand van de uitlaat poort wel afbevelen(afronden).
gewoon desnoods even met je dremeltje voorzichtig van binnenuit langs de rand freezen en daarna nog even met een schuur papiertje langs de rand na schuren dit die mooi rond is.

bedoel de cilinder is toch al langzaam, dus kan je het netzogoed zelf proberen. ( is ook leuker) mislukt het koop je gewoon een top performance 50 cc ofzo.
tis geen dure 70 cc ofzo gewoon lekker zelf beunen :P

_________________
Kawasaki ZX-10 R '04
Honda CBR 900 RR '97
2009 -[ Zandvoort 2:12,5
2010 -[ Zandvoort 2:05,4 - Assen 2:05,500
2011 -[ Zandvoort 2:01,9 - Assen 2:00,330
2012 -[ Assen 1:57,035


vr okt 12, 2007 10:59 pm
Profiel WWW
astadocil
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2007 7:02 pm
Berichten: 916
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Rotterdam
Antwoord met een citaat
Bericht 
oke dan, maar het gata mij eigenlijk meer om het optrekken want ik vind 90 wel mooi hij hoeft van mij niet harder:)

_________________
Afbeelding


vr okt 12, 2007 11:02 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
astadocil
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2007 7:02 pm
Berichten: 916
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Rotterdam
Antwoord met een citaat
Bericht 
het is een minarelli am6 en ik ga geen 19.0 nemen maar een 17.5 carb schijnt beter te zijn anders zuiptie zoveel en is kutterig af te stellen:)

_________________
Afbeelding


za okt 13, 2007 7:25 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Maarten
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 06, 2007 9:18 pm
Berichten: 783
Afbeeldingen: 2
Antwoord met een citaat
Bericht 
astadocil schreef:
het is een minarelli am6 en ik ga geen 19.0 nemen maar een 17.5 carb schijnt beter te zijn anders zuiptie zoveel en is kutterig af te stellen:)


idd, gwn een 17.5 mm nemen. :^^:

_________________
Afbeelding Mijn RS'je! :^^:


za okt 13, 2007 8:47 pm
Profiel
melvin_rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 20, 2007 5:26 pm
Berichten: 1793
Woonplaats: Winterswijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
17.5 is toch goed voor slome gila
en 19 is beter voor snelle gila.

als goed is :Y:


za okt 13, 2007 8:52 pm
Profiel
astadocil
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2007 7:02 pm
Berichten: 916
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Rotterdam
Antwoord met een citaat
Bericht 
mooi:) ik heb trouwens nog dan een 19mm liggen van dellorto en een 80cc cilinder, iemand enig idee wat dat waard is?

_________________
Afbeelding


zo okt 14, 2007 11:26 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Maarten
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 06, 2007 9:18 pm
Berichten: 783
Afbeeldingen: 2
Antwoord met een citaat
Bericht 
astadocil schreef:
mooi:) ik heb trouwens nog dan een 19mm liggen van dellorto en een 80cc cilinder, iemand enig idee wat dat waard is?


van welk merk is de cil?

_________________
Afbeelding Mijn RS'je! :^^:


zo okt 14, 2007 11:36 am
Profiel
astadocil
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2007 7:02 pm
Berichten: 916
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Rotterdam
Antwoord met een citaat
Bericht 
een polini

_________________
Afbeelding


zo okt 14, 2007 11:37 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron