Auteur |
Bericht |
TimLever
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 26, 2007 1:21 pm Berichten: 28 Woonplaats: Zuidwolde ( grun!)
|
 Waar zit het probleem?
Hey
Sinds een weekje, als ik hoog in de toere rij op mn rs, in 5e of sezde versnelling, dan stottert ie erg, als ik dan ff koppeling in hou en in 3 of 4 zes is alles ok. Dit is alleen zo als ik lang stuk rij in hoge toere ( 10-11k).
Nou was ik 2 week terug van groningen naar assen gereden voor de Opstapdag op een rs125 ( was egt vet, moet ik ff kwijt  ) Mrr aangezien ik iemand achter op had en gwn op de weg rij, moet je wel beetje hard gaan. Maar met iemand achterop krijg ik mn brommer niet in de 6, dan valt ie terug, Dus ik hele tijd rijden tegen het rode gedeelte van toerentelle. Nou was ik bijna in groningen en toen na heel veel gestotter viel ie gwn uit.
Ik dacht dat mn boegie het misschien voor gezien hield aangezien ik zo lang in ( te) hoge toeren reed.
Nou ben ik gaan kijken, afgezien van dat ie beetje zwart was ( lijkt me niet heel bijzonder ) issie niet erg af dacht ik. Ik heb bougie tog maar vervangen, mrr hij deed het tog weer. Dat gestotter. Opzich kan ik wel beetje sleutelen, bne niet atechnisch ofzow mrr aangezien ik egt niet weet wat er aan de hand is, roep ik jullie hulp mrr in
Dus, iemand met ideeen ? 
|
wo okt 31, 2007 10:42 pm |
|
 |
Mark RS70
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 06, 2006 9:53 am Berichten: 65 Woonplaats: Meppel
|
alsie zwart is is t een te grote sproeier
|
do nov 01, 2007 3:41 am |
|
 |
TimLever
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 26, 2007 1:21 pm Berichten: 28 Woonplaats: Zuidwolde ( grun!)
|
Nja, bougie was zwart om het schroefdraad, van binnen was ie gwn bruin. Dus volgens mij is de spoeier goed
|
do nov 01, 2007 11:29 am |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
wat is je vertanding? hoelang heb je aan een constant toerental gereden?
het kan heel misschien ook je cdi zijn, best even aan andere proberen als je de kans ertoe hebt
do nov 01, 2007 11:31 am |
Persoonlijk album
|
 |
TimLever
ApriliaForum Member
|
14-47
Zijn steeds afstanden van kilometertje of 8, voordat je moet afremme en weer opnieuw moet op trekken tot top, zo ging het tijdje door.
|
do nov 01, 2007 12:57 pm |
|
 |
DennisRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 03, 2005 11:08 pm Berichten: 1466 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Alem
|
bevriezing van het spruitstuk kan in deze tijd van het jaar ook weer voor veel problemen zorgen... Heb je spruitstukverwarming?
_________________ De NnisRs
|
do nov 01, 2007 4:26 pm |
Persoonlijk album
|
 |
GiGi
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 19, 2006 7:34 pm Berichten: 324 Woonplaats: Luyksgestel
|
DennisRS schreef: bevriezing van het spruitstuk kan in deze tijd van het jaar ook weer voor veel problemen zorgen... Heb je spruitstukverwarming?
Of rubberspruitstuk..Heb ik ook 
_________________ Stratumseind, Stadshuisplein het kampioensschap zal weer in het zuiden zijn!!
|
do nov 01, 2007 7:07 pm |
|
 |
Tjerk
Administrator
Geregistreerd: ma sep 18, 2006 5:50 pm Berichten: 886 Woonplaats: Hardegarijp
|
uhu denk inderdaad ook aan een bevriesing van het spruitstuk, had ik vorig jaar ook steeds last van.
_________________ De aanwezige spelfouten in de bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
|
do nov 01, 2007 7:12 pm |
|
 |
TimLever
ApriliaForum Member
|
Denk eig niet dat het daar aan kan lggen, want het heeft hier nog niet gevroren ten eerste en ook al issie wel bevroren, dan bij het inrijden zou dit dan tog zo weer ontdooit zijn en gwn op temperatuur zijn, zeker als ik een tijd lang top rij
En wat thomas zei, kan ik alleen kijken of het aan het cdi ligt door het te vervangen, of kan het ook anders?
En vertanding vind ik opzich goed, ik heb malossi uitlaatje dus trekt goed, ook met dezev vertanding, en krijg hem ook alleen niet in de zes met iemand achterop.
|
za nov 03, 2007 7:31 pm |
|
 |
astadocil
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 04, 2007 7:02 pm Berichten: 916 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Rotterdam
|
misschien gewoon groter sproeiertje^^?
za nov 03, 2007 7:37 pm |
Persoonlijk album
|
 |
TimLever
ApriliaForum Member
|
104 lijkt me al redelijk groot, en deze heb ik al een tijdje, reed altijd al goed, maar het probleem begon juist toen ik zolang hoog in de toeren heb gereden, zie 'verhaaltje' 
|
za nov 03, 2007 8:57 pm |
|
 |
korl
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr apr 28, 2006 7:54 pm Berichten: 186 Woonplaats: Fijnaart
|
ja dan heb je een te grote of te kleine sproeier.. in jouw geval denk ik een te grote.. omdat je zo ongeloofelijk veel toeren rijd kan je sproeiertje het niet bij houden en laatie af en toe steekjes vallen.. dit is het stotteren
|
za nov 03, 2007 10:26 pm |
|
 |
DennisRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 03, 2005 11:08 pm Berichten: 1466 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Alem
|
TimLever schreef: Denk eig niet dat het daar aan kan lggen, want het heeft hier nog niet gevroren ten eerste en ook al issie wel bevroren, dan bij het inrijden zou dit dan tog zo weer ontdooit zijn en gwn op temperatuur zijn, zeker als ik een tijd lang top rij
En wat thomas zei, kan ik alleen kijken of het aan het cdi ligt door het te vervangen, of kan het ook anders?
En vertanding vind ik opzich goed, ik heb malossi uitlaatje dus trekt goed, ook met dezev vertanding, en krijg hem ook alleen niet in de zes met iemand achterop.
bevriezing van het spruitstuk kan ook voorkomen als het een paar graden boven nul is, het hoeft niet per se te vriezen
_________________ De NnisRs
|
zo nov 04, 2007 4:14 am |
Persoonlijk album
|
 |
razor
ApriliaForum Member
|
klopt idd, er is namelijk onderdruk in je carburateur. En van hogere druk naar lagere druk = verkoeling tot zelfs bevriezing (werking van een airco, of als je een fietsventiel laat leeglopen, spuiten van deobus.. wordt allemaal ijskoud )
maar als je al heel lang met deze carburateur afstelling rijdt en het is pas sindskort dan zou ik ff je vonk nakijken. Carburateur schoonmaken. Membraan nakijken (is de moeite namelijk niet). Want t kan best idd aan je ontsteking liggen maar dat kan je niet zo 123 ff testen omdat je dan andere ontsteking weer moet hebben. Dus als je dat doet moet je het wel zeker weten. succes ermee
|
zo nov 04, 2007 3:17 pm |
|
 |
TimLever
ApriliaForum Member
|
owke, zal ik dat wel ff doen, alleen zeer druk met school dus dat wordt em volgende week, dan laat ik wel horen of het tot verbetering heeft geleid. tnx anyway
|
zo nov 04, 2007 4:35 pm |
|
 |
|