HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do mei 01, 2025 1:06 pm




Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 Rs50 setup 
Auteur Bericht
mortangelo
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo nov 04, 2007 10:44 pm
Berichten: 14
Antwoord met een citaat
Bericht Rs50 setup
Hallo iedereen,

Ik heb hier een rs50 gekocht die staat ongeveer helemaal origineel ik zou nu graag hem willen veranderen hij moet +- 100 (mag meer) rijden, een harde optrek en mooi geluidje ik heb gedacht aan een 70cc maar de welke? en een arrow uitlaat had ik ook in gedachten of fasmem duo of een yasuni maar jullie weten dit waarschijnlijk beter dan mij ik kan stukken bestellen op het internet of 2dehands kopen (hangt ervan af welke stukken).
Zouden jullie mij een setupje kunnen maken aub ?
Cillinder 50snel of 70 slijtvast liefst geen sprint setup waarmee je 60dagen mee rijd en het is gesleten
Krukas ? welke lagers?
Carbu ? welke sproeier juist ? en sportluchtfilter of origineel houden?
Membraam??
Vertanding voor snellere optrek welke juist ?
Uitlaat fasmem duo arrow yasuni of andere als er nog betere is

Danku
mvg.


ma nov 05, 2007 8:07 pm
Profiel
Matthijn
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm
Berichten: 8434
Afbeeldingen: 6
Woonplaats: Marknesse
Antwoord met een citaat
Bericht 
gilardoni 70cc is mooie slijtvaste 70cc cilinder.. zal wel leuk lopen icm Yasuni hmr2 en 21mm carbje..

fasmem duo schijnt niet super te lopen op een 70cc.. 50cc wel ;)

_________________
[s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD
[s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD
[s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica


ma nov 05, 2007 8:10 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
mortangelo
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo nov 04, 2007 10:44 pm
Berichten: 14
Antwoord met een citaat
Bericht 
Wel ja Matthijn ik dacht ook zoiets :
Gilardoni 75cc Cilinder
Dellorto PHBG 21DS
welke sproeier juist?
Welke luchfilter zou ik best nemen of zou ik dit ori moeten houden?
Krukas Doppler,Carenzi of Rito?
C3 lagers
Doppler naaldlager race heb ik dit nodig?
Malossi membraan vl6 carbon
Spruitstuk Malossi 21mm olie injectie <<(kan ik dit aansluiten en heb ik het nodig) ik weet dat 21mm op ori carbu ook past maar een groter spruitstuk laat meer mengsel door en beter ook voor opgevoerde brommer.
Uitlaat hmr2 of r2 ik zie liever die r2 eigenlijk maar wat is het verschil?
Tandwielverhouding 13-47?


ma nov 05, 2007 8:34 pm
Profiel
GiGi
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 19, 2006 7:34 pm
Berichten: 324
Woonplaats: Luyksgestel
Antwoord met een citaat
Bericht 
mortangelo schreef:
Wel ja Matthijn ik dacht ook zoiets :
Gilardoni 75cc Cilinder
Dellorto PHBG 21DS
welke sproeier juist?
Welke luchfilter zou ik best nemen of zou ik dit ori moeten houden?
Krukas Doppler,Carenzi of Rito?
C3 lagers
Doppler naaldlager race heb ik dit nodig?
Malossi membraan vl6 carbon
Spruitstuk Malossi 21mm olie injectie <<(kan ik dit aansluiten en heb ik het nodig) ik weet dat 21mm op ori carbu ook past maar een groter spruitstuk laat meer mengsel door en beter ook voor opgevoerde brommer.
Uitlaat hmr2 of r2 ik zie liever die r2 eigenlijk maar wat is het verschil?
Tandwielverhouding 13-47?


Roze Top :D

_________________
Stratumseind, Stadshuisplein het kampioensschap zal weer in het zuiden zijn!!


ma nov 05, 2007 9:33 pm
Profiel
mortangelo
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo nov 04, 2007 10:44 pm
Berichten: 14
Antwoord met een citaat
Bericht 
GiGi schreef:
mortangelo schreef:
Wel ja Matthijn ik dacht ook zoiets :
Gilardoni 75cc Cilinder
Dellorto PHBG 21DS
welke sproeier juist?
Welke luchfilter zou ik best nemen of zou ik dit ori moeten houden?
Krukas Doppler,Carenzi of Rito?
C3 lagers
Doppler naaldlager race heb ik dit nodig?
Malossi membraan vl6 carbon
Spruitstuk Malossi 21mm olie injectie <<(kan ik dit aansluiten en heb ik het nodig) ik weet dat 21mm op ori carbu ook past maar een groter spruitstuk laat meer mengsel door en beter ook voor opgevoerde brommer.
Uitlaat hmr2 of r2 ik zie liever die r2 eigenlijk maar wat is het verschil?
Tandwielverhouding 13-47?


Roze Top :D


Liever geen roze top die gilardoni zie ik wel zitten maar kan iemand me verder helpen met die andere delen boven vermeld

Danku.


di nov 06, 2007 5:38 pm
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
Neem een gilardoni 74cc samen met een gianelli uitlaat (kost veel minder en loopt erg goed op de gila).

Dan gewoon een 21mm dell'orto phbg met bijpassend spruitstuk.

Je membraan kan je evengoed origineel houden, en anders een VL6 (daar zal je met straatgebruik weinig van merken).

De krukassen die je noemt zijn allen van gelijkaardige kwaliteit, ik zou de rito nemen samen met C3 lagers.

Luchtfilter origineel houden, dat loopt ene goed (en zuiniger) als een powerfilter.

Verder zou een Top Perfomance CDI samen met een race bougiekabel de kers op de taart zijn, afstellen zal iets makkelijker gaan ook ;)

Sproeier zal je moeten proberen tot je brommer goed loopt.

Je topsnelheid zal met een trekvertanding wel ergens rond de 110 hangen.

_________________
Afbeelding


di nov 06, 2007 5:59 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
RS-Jurrien
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di nov 09, 2004 6:37 pm
Berichten: 490
Afbeeldingen: 13
Woonplaats: Huizen
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik heb nog een airsal 80 cc, en dopler powerfilter, mischien dat je daar al een eindje mee komt qua setup, wil d'r niet veel voor hebben, 100 euro samen.. allebij nog goed.. laat maar weten..

_________________
RS50 - Melandri 2001 - # 33

___________________
Golf III GTI 8V


___________________


di nov 06, 2007 5:59 pm
Profiel YIM PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
RS-Jurrien schreef:
ik heb nog een airsal 80 cc, en dopler powerfilter, mischien dat je daar al een eindje mee komt qua setup, wil d'r niet veel voor hebben, 100 euro samen.. allebij nog goed.. laat maar weten..


zou persoonlijk voor de gila gaan (no offence)

_________________
Afbeelding


di nov 06, 2007 6:01 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
RS-Jurrien
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di nov 09, 2004 6:37 pm
Berichten: 490
Afbeeldingen: 13
Woonplaats: Huizen
Antwoord met een citaat
Bericht 
:^^: begrijp ik, zou ik zelf ook doen hoor, maar als je ergens wilt beginnen, en niet voor een te dure prijs..

_________________
RS50 - Melandri 2001 - # 33

___________________
Golf III GTI 8V


___________________


di nov 06, 2007 6:50 pm
Profiel YIM PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
mortangelo
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo nov 04, 2007 10:44 pm
Berichten: 14
Antwoord met een citaat
Bericht 
thomasrs50 schreef:
Neem een gilardoni 74cc samen met een gianelli uitlaat (kost veel minder en loopt erg goed op de gila).

Dan gewoon een 21mm dell'orto phbg met bijpassend spruitstuk.

Je membraan kan je evengoed origineel houden, en anders een VL6 (daar zal je met straatgebruik weinig van merken).

De krukassen die je noemt zijn allen van gelijkaardige kwaliteit, ik zou de rito nemen samen met C3 lagers.

Luchtfilter origineel houden, dat loopt ene goed (en zuiniger) als een powerfilter.

Verder zou een Top Perfomance CDI samen met een race bougiekabel de kers op de taart zijn, afstellen zal iets makkelijker gaan ook ;)

Sproeier zal je moeten proberen tot je brommer goed loopt.

Je topsnelheid zal met een trekvertanding wel ergens rond de 110 hangen.


Danku voor uitleg ik moet nog een paar dingen weten en dan heb ik men volledige setup en kan ik het bestellen
De R2 of hmr2 wat is het verschil ik persoonlijk zie liever die r2
Die bouge race kabel is dat bijgeleverd bij die cdi ?
Ik ga een powerbox ook bestellen van doppler zijn die goed?
En zou je mij geen richtlijn kunnen geven van de sproeier dat het ongeveer die maat ga zijn ofzo in de 90 bv of in de 100 of 80?

Danku.


di nov 06, 2007 6:55 pm
Profiel
aprilia kevin
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 14, 2006 11:20 am
Berichten: 3063
Afbeeldingen: 41
Woonplaats: Center Parcs
Antwoord met een citaat
Bericht 
thomasrs50 schreef:
Neem een gilardoni 74cc samen met een gianelli uitlaat (kost veel minder en loopt erg goed op de gila).

Dan gewoon een 21mm dell'orto phbg met bijpassend spruitstuk.

Je membraan kan je evengoed origineel houden, en anders een VL6 (daar zal je met straatgebruik weinig van merken).

De krukassen die je noemt zijn allen van gelijkaardige kwaliteit, ik zou de rito nemen samen met C3 lagers.

Luchtfilter origineel houden, dat loopt ene goed (en zuiniger) als een powerfilter.

Verder zou een Top Perfomance CDI samen met een race bougiekabel de kers op de taart zijn, afstellen zal iets makkelijker gaan ook ;)

Sproeier zal je moeten proberen tot je brommer goed loopt.

Je topsnelheid zal met een trekvertanding wel ergens rond de 110 hangen.


Hmm, 110 vindt ik nou niet bepaald hard voor 74cc, misschien licht het aan mij of zo :00/: :^^:

_________________
Aprilia RS50 Red-White 08"> verkocht aan dafichias
Aprilia RS50 Nero 05" > (is niet meer...)
**All petrolheads should own an Alfa if they want to know what differentiates a car from a toaster; Jeremy Clarkson**


di nov 06, 2007 6:59 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
mortangelo
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo nov 04, 2007 10:44 pm
Berichten: 14
Antwoord met een citaat
Bericht 
Moet ik een andere bougie ook kopen voor zo een 74cc en de welke juist ?
en kan iemand me antwoorden op mijn vorige vragen aub?

Danku.


wo nov 07, 2007 7:39 pm
Profiel
Shadowrider
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am
Berichten: 2375
Afbeeldingen: 7
Woonplaats: haaksbergen
Antwoord met een citaat
Bericht 
aprilia kevin schreef:
thomasrs50 schreef:
Neem een gilardoni 74cc samen met een gianelli uitlaat (kost veel minder en loopt erg goed op de gila).

Dan gewoon een 21mm dell'orto phbg met bijpassend spruitstuk.

Je membraan kan je evengoed origineel houden, en anders een VL6 (daar zal je met straatgebruik weinig van merken).

De krukassen die je noemt zijn allen van gelijkaardige kwaliteit, ik zou de rito nemen samen met C3 lagers.

Luchtfilter origineel houden, dat loopt ene goed (en zuiniger) als een powerfilter.

Verder zou een Top Perfomance CDI samen met een race bougiekabel de kers op de taart zijn, afstellen zal iets makkelijker gaan ook ;)

Sproeier zal je moeten proberen tot je brommer goed loopt.

Je topsnelheid zal met een trekvertanding wel ergens rond de 110 hangen.


Hmm, 110 vindt ik nou niet bepaald hard voor 74cc, misschien licht het aan mij of zo :00/: :^^:


is wel normaal


wo nov 07, 2007 7:48 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
besto
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 17, 2007 3:54 pm
Berichten: 152
Woonplaats: Laag Zuthem
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik rij hier ook zeker 110 met enkel een Gianelli uitlaat erop?


wo nov 07, 2007 7:52 pm
Profiel WWW
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
Shadowrider schreef:
aprilia kevin schreef:
thomasrs50 schreef:
Neem een gilardoni 74cc samen met een gianelli uitlaat (kost veel minder en loopt erg goed op de gila).

Dan gewoon een 21mm dell'orto phbg met bijpassend spruitstuk.

Je membraan kan je evengoed origineel houden, en anders een VL6 (daar zal je met straatgebruik weinig van merken).

De krukassen die je noemt zijn allen van gelijkaardige kwaliteit, ik zou de rito nemen samen met C3 lagers.

Luchtfilter origineel houden, dat loopt ene goed (en zuiniger) als een powerfilter.

Verder zou een Top Perfomance CDI samen met een race bougiekabel de kers op de taart zijn, afstellen zal iets makkelijker gaan ook ;)

Sproeier zal je moeten proberen tot je brommer goed loopt.

Je topsnelheid zal met een trekvertanding wel ergens rond de 110 hangen.


Hmm, 110 vindt ik nou niet bepaald hard voor 74cc, misschien licht het aan mij of zo :00/: :^^:


is wel normaal


je toerental blijft gelijk als bij de 50cc, de gila is nu eenmaal een niet al te hoogtoerige cilinder, dus de snelheid gaat niet zo veel omhoog, maar je hebt hopen meer koppel

een powerbox heeft weinig tot geen nut, niet kopen dus

vergeet ook niet van een setje versterkte koppelingsplaten en veren te kopen, zoals malossi/top performance

bij die cdi zit GEEN race bougiekabel

en koop, zoals ik eerder al zei, een gianelli

en als je niet wil luisteren naar dat laatste, koop dan maar de 2x zo dure hmr2 of r2, je zal wel weinig verschil in prestatie merken, maar je portefeuille zal het geweten hebben ;) no offence hoor

_________________
Afbeelding


wo nov 07, 2007 7:57 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron