Auteur |
Bericht |
mortangelo
ApriliaForum Member
|
 Rs50 setup
Hallo iedereen,
Ik heb hier een rs50 gekocht die staat ongeveer helemaal origineel ik zou nu graag hem willen veranderen hij moet +- 100 (mag meer) rijden, een harde optrek en mooi geluidje ik heb gedacht aan een 70cc maar de welke? en een arrow uitlaat had ik ook in gedachten of fasmem duo of een yasuni maar jullie weten dit waarschijnlijk beter dan mij ik kan stukken bestellen op het internet of 2dehands kopen (hangt ervan af welke stukken).
Zouden jullie mij een setupje kunnen maken aub ?
Cillinder 50snel of 70 slijtvast liefst geen sprint setup waarmee je 60dagen mee rijd en het is gesleten
Krukas ? welke lagers?
Carbu ? welke sproeier juist ? en sportluchtfilter of origineel houden?
Membraam??
Vertanding voor snellere optrek welke juist ?
Uitlaat fasmem duo arrow yasuni of andere als er nog betere is
Danku
mvg.
|
ma nov 05, 2007 8:07 pm |
|
 |
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
gilardoni 70cc is mooie slijtvaste 70cc cilinder.. zal wel leuk lopen icm Yasuni hmr2 en 21mm carbje..
fasmem duo schijnt niet super te lopen op een 70cc.. 50cc wel 
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
ma nov 05, 2007 8:10 pm |
Persoonlijk album
|
 |
mortangelo
ApriliaForum Member
|
Wel ja Matthijn ik dacht ook zoiets :
Gilardoni 75cc Cilinder
Dellorto PHBG 21DS
welke sproeier juist?
Welke luchfilter zou ik best nemen of zou ik dit ori moeten houden?
Krukas Doppler,Carenzi of Rito?
C3 lagers
Doppler naaldlager race heb ik dit nodig?
Malossi membraan vl6 carbon
Spruitstuk Malossi 21mm olie injectie <<(kan ik dit aansluiten en heb ik het nodig) ik weet dat 21mm op ori carbu ook past maar een groter spruitstuk laat meer mengsel door en beter ook voor opgevoerde brommer.
Uitlaat hmr2 of r2 ik zie liever die r2 eigenlijk maar wat is het verschil?
Tandwielverhouding 13-47?
|
ma nov 05, 2007 8:34 pm |
|
 |
GiGi
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 19, 2006 7:34 pm Berichten: 324 Woonplaats: Luyksgestel
|
mortangelo schreef: Wel ja Matthijn ik dacht ook zoiets : Gilardoni 75cc Cilinder Dellorto PHBG 21DS welke sproeier juist? Welke luchfilter zou ik best nemen of zou ik dit ori moeten houden? Krukas Doppler,Carenzi of Rito? C3 lagers Doppler naaldlager race heb ik dit nodig? Malossi membraan vl6 carbon Spruitstuk Malossi 21mm olie injectie <<(kan ik dit aansluiten en heb ik het nodig) ik weet dat 21mm op ori carbu ook past maar een groter spruitstuk laat meer mengsel door en beter ook voor opgevoerde brommer. Uitlaat hmr2 of r2 ik zie liever die r2 eigenlijk maar wat is het verschil? Tandwielverhouding 13-47?
Roze Top 
_________________ Stratumseind, Stadshuisplein het kampioensschap zal weer in het zuiden zijn!!
|
ma nov 05, 2007 9:33 pm |
|
 |
mortangelo
ApriliaForum Member
|
GiGi schreef: mortangelo schreef: Wel ja Matthijn ik dacht ook zoiets : Gilardoni 75cc Cilinder Dellorto PHBG 21DS welke sproeier juist? Welke luchfilter zou ik best nemen of zou ik dit ori moeten houden? Krukas Doppler,Carenzi of Rito? C3 lagers Doppler naaldlager race heb ik dit nodig? Malossi membraan vl6 carbon Spruitstuk Malossi 21mm olie injectie <<(kan ik dit aansluiten en heb ik het nodig) ik weet dat 21mm op ori carbu ook past maar een groter spruitstuk laat meer mengsel door en beter ook voor opgevoerde brommer. Uitlaat hmr2 of r2 ik zie liever die r2 eigenlijk maar wat is het verschil? Tandwielverhouding 13-47? Roze Top 
Liever geen roze top die gilardoni zie ik wel zitten maar kan iemand me verder helpen met die andere delen boven vermeld
Danku.
|
di nov 06, 2007 5:38 pm |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
Neem een gilardoni 74cc samen met een gianelli uitlaat (kost veel minder en loopt erg goed op de gila).
Dan gewoon een 21mm dell'orto phbg met bijpassend spruitstuk.
Je membraan kan je evengoed origineel houden, en anders een VL6 (daar zal je met straatgebruik weinig van merken).
De krukassen die je noemt zijn allen van gelijkaardige kwaliteit, ik zou de rito nemen samen met C3 lagers.
Luchtfilter origineel houden, dat loopt ene goed (en zuiniger) als een powerfilter.
Verder zou een Top Perfomance CDI samen met een race bougiekabel de kers op de taart zijn, afstellen zal iets makkelijker gaan ook
Sproeier zal je moeten proberen tot je brommer goed loopt.
Je topsnelheid zal met een trekvertanding wel ergens rond de 110 hangen.
di nov 06, 2007 5:59 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RS-Jurrien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di nov 09, 2004 6:37 pm Berichten: 490 Afbeeldingen: 13 Woonplaats: Huizen
|
ik heb nog een airsal 80 cc, en dopler powerfilter, mischien dat je daar al een eindje mee komt qua setup, wil d'r niet veel voor hebben, 100 euro samen.. allebij nog goed.. laat maar weten..
_________________ RS50 - Melandri 2001 - # 33
___________________ Golf III GTI 8V
di nov 06, 2007 5:59 pm |
Persoonlijk album
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
|
RS-Jurrien schreef: ik heb nog een airsal 80 cc, en dopler powerfilter, mischien dat je daar al een eindje mee komt qua setup, wil d'r niet veel voor hebben, 100 euro samen.. allebij nog goed.. laat maar weten..
zou persoonlijk voor de gila gaan (no offence)
di nov 06, 2007 6:01 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RS-Jurrien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di nov 09, 2004 6:37 pm Berichten: 490 Afbeeldingen: 13 Woonplaats: Huizen
|
 begrijp ik, zou ik zelf ook doen hoor, maar als je ergens wilt beginnen, en niet voor een te dure prijs..
_________________ RS50 - Melandri 2001 - # 33
___________________ Golf III GTI 8V
di nov 06, 2007 6:50 pm |
Persoonlijk album
|
 |
mortangelo
ApriliaForum Member
|

thomasrs50 schreef: Neem een gilardoni 74cc samen met een gianelli uitlaat (kost veel minder en loopt erg goed op de gila). Dan gewoon een 21mm dell'orto phbg met bijpassend spruitstuk. Je membraan kan je evengoed origineel houden, en anders een VL6 (daar zal je met straatgebruik weinig van merken). De krukassen die je noemt zijn allen van gelijkaardige kwaliteit, ik zou de rito nemen samen met C3 lagers. Luchtfilter origineel houden, dat loopt ene goed (en zuiniger) als een powerfilter. Verder zou een Top Perfomance CDI samen met een race bougiekabel de kers op de taart zijn, afstellen zal iets makkelijker gaan ook  Sproeier zal je moeten proberen tot je brommer goed loopt. Je topsnelheid zal met een trekvertanding wel ergens rond de 110 hangen.
Danku voor uitleg ik moet nog een paar dingen weten en dan heb ik men volledige setup en kan ik het bestellen
De R2 of hmr2 wat is het verschil ik persoonlijk zie liever die r2
Die bouge race kabel is dat bijgeleverd bij die cdi ?
Ik ga een powerbox ook bestellen van doppler zijn die goed?
En zou je mij geen richtlijn kunnen geven van de sproeier dat het ongeveer die maat ga zijn ofzo in de 90 bv of in de 100 of 80?
Danku.
|
di nov 06, 2007 6:55 pm |
|
 |
aprilia kevin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 14, 2006 11:20 am Berichten: 3063 Afbeeldingen: 41 Woonplaats: Center Parcs
|
thomasrs50 schreef: Neem een gilardoni 74cc samen met een gianelli uitlaat (kost veel minder en loopt erg goed op de gila). Dan gewoon een 21mm dell'orto phbg met bijpassend spruitstuk. Je membraan kan je evengoed origineel houden, en anders een VL6 (daar zal je met straatgebruik weinig van merken). De krukassen die je noemt zijn allen van gelijkaardige kwaliteit, ik zou de rito nemen samen met C3 lagers. Luchtfilter origineel houden, dat loopt ene goed (en zuiniger) als een powerfilter. Verder zou een Top Perfomance CDI samen met een race bougiekabel de kers op de taart zijn, afstellen zal iets makkelijker gaan ook  Sproeier zal je moeten proberen tot je brommer goed loopt. Je topsnelheid zal met een trekvertanding wel ergens rond de 110 hangen.
Hmm, 110 vindt ik nou niet bepaald hard voor 74cc, misschien licht het aan mij of zo 
_________________ Aprilia RS50 Red-White 08"> verkocht aan dafichias Aprilia RS50 Nero 05" > (is niet meer...) **All petrolheads should own an Alfa if they want to know what differentiates a car from a toaster; Jeremy Clarkson**
|
di nov 06, 2007 6:59 pm |
Persoonlijk album
|
 |
mortangelo
ApriliaForum Member
|
Moet ik een andere bougie ook kopen voor zo een 74cc en de welke juist ?
en kan iemand me antwoorden op mijn vorige vragen aub?
Danku.
|
wo nov 07, 2007 7:39 pm |
|
 |
Shadowrider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am Berichten: 2375 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: haaksbergen
|
aprilia kevin schreef: thomasrs50 schreef: Neem een gilardoni 74cc samen met een gianelli uitlaat (kost veel minder en loopt erg goed op de gila). Dan gewoon een 21mm dell'orto phbg met bijpassend spruitstuk. Je membraan kan je evengoed origineel houden, en anders een VL6 (daar zal je met straatgebruik weinig van merken). De krukassen die je noemt zijn allen van gelijkaardige kwaliteit, ik zou de rito nemen samen met C3 lagers. Luchtfilter origineel houden, dat loopt ene goed (en zuiniger) als een powerfilter. Verder zou een Top Perfomance CDI samen met een race bougiekabel de kers op de taart zijn, afstellen zal iets makkelijker gaan ook  Sproeier zal je moeten proberen tot je brommer goed loopt. Je topsnelheid zal met een trekvertanding wel ergens rond de 110 hangen. Hmm, 110 vindt ik nou niet bepaald hard voor 74cc, misschien licht het aan mij of zo 
is wel normaal
|
wo nov 07, 2007 7:48 pm |
Persoonlijk album
|
 |
besto
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 17, 2007 3:54 pm Berichten: 152 Woonplaats: Laag Zuthem
|
Ik rij hier ook zeker 110 met enkel een Gianelli uitlaat erop?
|
wo nov 07, 2007 7:52 pm |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
|

Shadowrider schreef: aprilia kevin schreef: thomasrs50 schreef: Neem een gilardoni 74cc samen met een gianelli uitlaat (kost veel minder en loopt erg goed op de gila). Dan gewoon een 21mm dell'orto phbg met bijpassend spruitstuk. Je membraan kan je evengoed origineel houden, en anders een VL6 (daar zal je met straatgebruik weinig van merken). De krukassen die je noemt zijn allen van gelijkaardige kwaliteit, ik zou de rito nemen samen met C3 lagers. Luchtfilter origineel houden, dat loopt ene goed (en zuiniger) als een powerfilter. Verder zou een Top Perfomance CDI samen met een race bougiekabel de kers op de taart zijn, afstellen zal iets makkelijker gaan ook  Sproeier zal je moeten proberen tot je brommer goed loopt. Je topsnelheid zal met een trekvertanding wel ergens rond de 110 hangen. Hmm, 110 vindt ik nou niet bepaald hard voor 74cc, misschien licht het aan mij of zo  is wel normaal
je toerental blijft gelijk als bij de 50cc, de gila is nu eenmaal een niet al te hoogtoerige cilinder, dus de snelheid gaat niet zo veel omhoog, maar je hebt hopen meer koppel
een powerbox heeft weinig tot geen nut, niet kopen dus
vergeet ook niet van een setje versterkte koppelingsplaten en veren te kopen, zoals malossi/top performance
bij die cdi zit GEEN race bougiekabel
en koop, zoals ik eerder al zei, een gianelli
en als je niet wil luisteren naar dat laatste, koop dan maar de 2x zo dure hmr2 of r2, je zal wel weinig verschil in prestatie merken, maar je portefeuille zal het geweten hebben  no offence hoor
wo nov 07, 2007 7:57 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|