Het grote Verkeersregels en ervaringen topic!
Auteur |
Bericht |
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
 Re: Het grote Verkeersregels en ervaringen topic!
ma okt 13, 2008 10:14 am |
Persoonlijk album
|
 |
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
sja, als brommerrijder word het je niet echt makkelijk gemaakt in nederland.
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
ma okt 13, 2008 10:15 am |
|
 |
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
blij dat ik er bijna vanaf ben 
ma okt 13, 2008 10:16 am |
Persoonlijk album
|
 |
Ari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm Berichten: 2948 Woonplaats: Aalsmeer
|
Royal Club schreef: nee, fietsers krijgen in 99,9% van de gevallen gelijk, omdat het fietsers zijn true dus vertrouw nooit fietsers, eff afremmen en rustig voorbij rijden 
ma okt 13, 2008 5:25 pm |
|
 |
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
Ari schreef: Royal Club schreef: nee, fietsers krijgen in 99,9% van de gevallen gelijk, omdat het fietsers zijn true dus vertrouw nooit fietsers, eff afremmen en rustig voorbij rijden  Fietsers zijn volgens de wet dan ook zwakke verkeersdeelnemers  Maar als de fietser duidelijk fout was, en je hebt getuigen, dan sta je heel sterk.
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
ma okt 13, 2008 7:26 pm |
|
 |
Royal Club
ApriliaForum Member
|
ja, maar wij zijn brommernozems weet je wel.
|
ma okt 13, 2008 7:35 pm |
|
 |
Ari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm Berichten: 2948 Woonplaats: Aalsmeer
|
Citaat: Fietsers zijn volgens de wet dan ook zwakke verkeersdeelnemers  Maar als de fietser duidelijk fout was, en je hebt getuigen, dan sta je heel sterk. ik haalde een fietser in, duidelyk zijn fout dat ie op mijn weghelft terechtkwam (getuigen), mn tzr total loss gereden, kreeg helemaal nix terug van verekering maar al zou die fietser ouder dan 14 jaar zijn, dan zouden ze mss gaan kijken bij de verzekering of ze iets kunnen doen, maar alsnog, lekker boeiend of je 12 of 14 bent, je veroorzaakt ongeluk klaar soms kan ik de wet echt niet begrijpen
ma okt 13, 2008 7:40 pm |
|
 |
n-i-ckka
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo okt 01, 2008 5:51 pm Berichten: 561 Woonplaats: Monnickendam
|
MasterTommy NL schreef: Hehe, ik rij altijd via de Nzoveel naar volendam, lekker met het verkeer meekachelen. en die blikken van die koekblikkers natuurlijk. onbetaalbaar Zou dan op het bromfietspad rijden, wat niet meer dan 80cm breed is ofzo, dan hang ik de hele weg achter een fietser  n247;):P hahah ik woon in monnickendam:P maar je moet flink oppasse daar! je weet texaco? dat tankstation? daar staat vaak een agentje agter op ze motortje  en bij hotel volendam bij die rontonde wil vaak ook nog wel is een moteragentje agter op de rotonde met ze laser pistooltje staan te schiete en brommertjes mee neme naar edam bustation voor een: "Roller bank" maja nu weer ff ontopic: heb ogen overal. Voor je, naast je, agter je
_________________ Kawasaki zx6r '98 Volgend seizoen ZACken:) -Aprilia RS80NM140km/u(niet meer)
|
di okt 14, 2008 12:03 pm |
|
 |
Itakura
ApriliaForum Member
|
en vooral leer goed nederlands spreken/schrijven anders kan je de borden niet goed lezen.
di okt 14, 2008 12:05 pm |
Persoonlijk album
|
 |
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
n-i-ckka schreef: MasterTommy NL schreef: Hehe, ik rij altijd via de Nzoveel naar volendam, lekker met het verkeer meekachelen. en die blikken van die koekblikkers natuurlijk. onbetaalbaar Zou dan op het bromfietspad rijden, wat niet meer dan 80cm breed is ofzo, dan hang ik de hele weg achter een fietser  n247;):P hahah ik woon in monnickendam:P maar je moet flink oppasse daar! je weet texaco? dat tankstation? daar staat vaak een agentje agter op ze motortje  en bij hotel volendam bij die rontonde wil vaak ook nog wel is een moteragentje agter op de rotonde met ze laser pistooltje staan te schiete en brommertjes mee neme naar edam bustation voor een: "Roller bank" maja nu weer ff ontopic: heb ogen overal. Voor je, naast je, agter je Van de 150x dat ik nu zo naar volendam ben gereden, kwam er 1x een agent achter me aan, maar die reed langs en stak zn duim op 
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
di okt 14, 2008 8:01 pm |
|
 |
n-i-ckka
ApriliaForum Member
|
MasterTommy NL schreef: n-i-ckka schreef: MasterTommy NL schreef: Hehe, ik rij altijd via de Nzoveel naar volendam, lekker met het verkeer meekachelen. en die blikken van die koekblikkers natuurlijk. onbetaalbaar Zou dan op het bromfietspad rijden, wat niet meer dan 80cm breed is ofzo, dan hang ik de hele weg achter een fietser  n247;):P hahah ik woon in monnickendam:P maar je moet flink oppasse daar! je weet texaco? dat tankstation? daar staat vaak een agentje agter op ze motortje  en bij hotel volendam bij die rontonde wil vaak ook nog wel is een moteragentje agter op de rotonde met ze laser pistooltje staan te schiete en brommertjes mee neme naar edam bustation voor een: "Roller bank" maja nu weer ff ontopic: heb ogen overal. Voor je, naast je, agter je Van de 150x dat ik nu zo naar volendam ben gereden, kwam er 1x een agent achter me aan, maar die reed langs en stak zn duim op  waarom heeft iedereen altijd DIE mazzel  als ik dat één keer doe dan heb ik meteen 1000 boetes an me reed hange 
_________________ Kawasaki zx6r '98 Volgend seizoen ZACken:) -Aprilia RS80NM140km/u(niet meer)
|
di okt 14, 2008 10:12 pm |
|
 |
P!n0
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 10, 2007 10:15 pm Berichten: 2945 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Vlaardingen
|
als ik rij, heb ik altijd, 2 vingers op me rem, en 2 op me koppeling, weet niet of meer dat doen, lijkt me wel, maar tis verdomd handig wel ff wenne aant begin  @ n-i-ckka attitude?
do okt 16, 2008 10:26 am |
Persoonlijk album
|
 |
n-i-ckka
ApriliaForum Member
|
wat bdoel je met attitude? 
|
do okt 16, 2008 11:27 am |
|
 |
kleine_duivel
ApriliaForum Member
|
citaat : Altijd vóór de bocht remmen, met een constante snelheid de bocht nemen, en na de bocht pas weer het gas erop gooien!! hier ben ik het dus NIET mee eens, in de racesport is mij geleert tractie te houden (wat er op neer komt dat je de motor altijd een klein beetje laat trekken in de bocht) om glijders en highsiders te voorkomen....en dan komen hun er mee aan dat je ná de bocht gas moet geven ? kunnen ze beter zeggen...gas rustig opbouwen in plaats van BAF. mja gisteren hebben 2 maten van me het asfalt opgezocht met de brommer gaat weer lekker... EDIT: lees ik je startpost beter, zie ik in het laatste punt een stuk over "scherpe" bocht en de motor trekkend houden, hoe tegenstrijdig?
_________________ aprilia rs 50 bouwjaar 2003 !
|
do okt 16, 2008 4:31 pm |
|
 |
Royal Club
ApriliaForum Member
|
kleine_duivel schreef: citaat : Altijd vóór de bocht remmen, met een constante snelheid de bocht nemen, en na de bocht pas weer het gas erop gooien!! hier ben ik het dus NIET mee eens, in de racesport is mij geleert tractie te houden (wat er op neer komt dat je de motor altijd een klein beetje laat trekken in de bocht) om glijders en highsiders te voorkomen....en dan komen hun er mee aan dat je ná de bocht gas moet geven ? kunnen ze beter zeggen...gas rustig opbouwen in plaats van BAF. mja gisteren hebben 2 maten van me het asfalt opgezocht met de brommer gaat weer lekker... EDIT: lees ik je startpost beter, zie ik in het laatste punt een stuk over "scherpe" bocht en de motor trekkend houden, hoe tegenstrijdig? oh grote bochten meester, leer ons hoe wij bochten moeten nemen
|
do okt 16, 2008 4:53 pm |
|
 |
|