Ik had bijna hetzelfde (heb dezelfde matte kleur zwart)
Deze schade was aan beide kanten.
Heel makkelijk.
1. Paneel los, schoonmaken.
2. Beetje ruw schuren.
3. Van dat spul dat je moet mixen 2% op 98% en dat snel verhardent. Gele kleur. Nou dat op de krasjes zetten -dun!-. Wat je er ook opzet wordt binnen een half uur steen hard dat weggeschuurd zal moeten worden, dus dun.
4. Dag later schuren met water (Dit is het aller belangerijkste punt op deze pagina, het moet absoluut absoluut onvoelbaar glad zijn) Ik zal je een voorbeeld geven, op de 2de foto beneden, rond de schroef heb ik het absoluut absoluut glad geschuurd met meerdere nummers nat schuurpapier, en toch zie je het nog een beetje. Stel nou dat je niet zo gek lang schuurt, je ziet dan meteen dat het shit is.)
5. belangerijkste= Motip Mat Zwart. Dunne laagjes. Begin de spray weg van de kap en eindig de spray weg van de kap. Mits je druppels of blotches krijgt gewoon paar minuten laten drogen en met heel dun schuurpapier voorzichtig wegwerken. En weer sprayen.
5a: Probleem= Er bestaat geen matt varnish
Oplossing:
6. Je krijgt nu wel een heel fijn laagje poeder achtige korrels op je kappen. Gewoon alles zo 4 weken laten zitten (wel gewoon rijden).
Na 4 weken pak je WD40 in een doek en polish je de kappen. Je zal zien dat het doek een heel heel klein beetje zwart wordt. Vervolgens laat je 2 minuten zitten en haal je de WD40 af met schone doek.
Nu is je verf klaar.
Resultaat:
Zwart op de kappen is motip matt black:
Oh en stickers,.. ja laten printen bij wie het goedkoopste is en ok werk levert. Nooit originele set. (komplete set RS50 is rond 200-300 euro).