Auteur |
Bericht |
XLER8R
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 27, 2009 6:57 pm Berichten: 2022 Woonplaats: Wijk en Aalburg
|
 Tikkie in z'n één, zonder koppeling?
Ey mensen, ik rij al een tijdje rond met dit probleem, als ik mn brommertje smorges uit de schuur pak en start, tik ik em in zn één(met koppeling in ofcourse  ) en dan schietie egt naar vore zeg mar met een harde tik. Naar zn twee is vaak hetzelfde probleem wat op de weg soms wel is lastig is. Af en toe blokkeert het wiel ffkes. Het voelt precies aan als schakele zonder koppeling Iemand zelfde probleem (gehad)?? Maatje van me had ook zoiets met AM6 en daar was zn lager kapotgeslage in zn carter  Hoop niet dat dat hetis  Ik hoor het wel 
_________________ Micro Power!
|
ma maart 23, 2009 3:10 pm |
|
 |
RS50RacingWhite
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 22, 2008 6:26 pm Berichten: 736 Woonplaats: Ter Apel
|
 Re: Tikkie in z'n één, zonder koppeling?
Je moet je koppelingskabel even aanspannen, aan de linkerstuurhelft zit een soort wieltje. Die moet je van ja af of naar je toe draaien, moet je even kijken. 
_________________ Aprilia RS50 Racing White!
|
ma maart 23, 2009 3:12 pm |
|
 |
Tim#0175
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 22, 2007 7:29 pm Berichten: 239 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Huizen
|
Dat probleem komt bij meerdere brommers voor. Hij ontkoppeld gewoon niet volledig omdat je olie nog koud is. Je kan er andere olie ingooien, dat heb ik bij de mijne ook gedaan, maar daarmee is het probleem nog niet helemaal opgelost. ik duw hem meestal vooruit en zet hem in z'n 1, dan rijden met de koppeling in tot hij losschiet, dat gebeurt vrij snel.
_________________ Military starts at the part with Artillery
|
ma maart 23, 2009 3:51 pm |
Persoonlijk album
|
 |
aprilia kevin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 14, 2006 11:20 am Berichten: 3063 Afbeeldingen: 41 Woonplaats: Center Parcs
|
Ja had precies het zelfde met de My08. Er zit een draai wieltje bij je koppelingshevel, draai deze is strakker of losser, want dat heeft dus bij mij geholpen waardoor hij ook lekkerder, maar ook mij de mogelijkheid gaf sneller te schakelden 
_________________ Aprilia RS50 Red-White 08"> verkocht aan dafichias Aprilia RS50 Nero 05" > (is niet meer...) **All petrolheads should own an Alfa if they want to know what differentiates a car from a toaster; Jeremy Clarkson**
|
ma maart 23, 2009 3:52 pm |
Persoonlijk album
|
 |
XLER8R
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 27, 2009 6:57 pm Berichten: 2022 Woonplaats: Wijk en Aalburg
|
Bedankt mense voor de snelle reacties, kzal is wat probere 
_________________ Micro Power!
|
ma maart 23, 2009 5:20 pm |
|
 |
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
Het is waarschijnlijk je koppelingskabel ja. als die te los staat, kan je bij het volledig intrekken van je hendel, nogsteeds de platen niet helemaal van elkaar trekken. zo blijft hij dus als het ware een klein beetje gekoppeld 
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
ma maart 23, 2009 8:56 pm |
|
 |
Recrush
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 10, 2008 6:18 pm Berichten: 895 Woonplaats: Veenendaal
|
Wat bij mij hielp is voor het starten/in versnelling zetten gewoon paar keer koppeling inknijpen enzo. Waarschijnlijk zat koppeling gewoon geplakt ofzo.
_________________ Suzuki GS500e Bandit 600 '98
|
ma maart 23, 2009 11:24 pm |
|
 |
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
Dát kun je weer oplossen door ipv goedkope hema olie, eens kwalitief goede olie erin te doen. Honda versnellingsbak olie is erg goed, evenals de Agip op www.speed-parts.nl
|
do maart 26, 2009 2:03 pm |
|
 |
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
En je koppeling is koud, blijft even kleven. Hebben bijna alle brommers 's ochtends in de kou. Even met koppelingshevel spelen en wat vooruitduwen in de versnelling voor het starten wil wel helpen. Anders even licht meesteppen als je 'm in de 1 tikt, dan voel je al verschil.
//Close
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
do maart 26, 2009 2:10 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|