Auteur |
Bericht |
Aprilia Driver 69
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 23, 2008 10:19 am Berichten: 4681 Afbeeldingen: 5
|
 Re: Chrizu's Aprilia RS 50 My08 Black/Red
Chrizu-kun schreef: Add-on: Vraagje, ik heb net ff de stickers van me voortandwiel eraf gehaald. En ik zie andere gaatje met tapdraad erin zitten als op de foto van Josdijkman.nl voor de aprilia rs 50 met mijn blok. Dus daarom wil ik ff voor de zekerheid vragen of deze tandwiel er wel ff op past want anders moet ik ff snel handelen voor zondag. Alvast bedankt! Ik heb nu thuis liggen de 13 tands voortandwiel die op de volgende link onder de naam "voortandwiel 13tand MB/GPR/Senda" http://www.scootexpress.nl/Webwinkel-Pr ... senda.htmlKijk het staat erop dat het op een GPR past dat hetzelfde blok heeft als de RS, maar hopelijk is dit niet het ouwe blok ofzo waar dees alleen op past.  deze past wel.je moet alleen waarschijnlijk een ander borgplaatje 
_________________ Aprilia RS50 MY08 gp white Aprilia RS50 MY07 Repsol replica
|
vr apr 03, 2009 8:32 am |
Persoonlijk album
|
 |
wout
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 9:29 pm Berichten: 1549 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Tuil
|
jah die van een mb
_________________ Mijn APRILIA RS50 MY 07
|
vr apr 03, 2009 8:39 am |
Persoonlijk album
|
 |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
Oke dan moet ik dat ff snel ergens vandaan gaan toveren  Thnx
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
vr apr 03, 2009 10:11 am |
|
 |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
Update: Vandaag met G70 de nieuwe vertanding erop gezet samen met de nieuwe ketting. We hebben uiteindelijk besloten om toch maar G70's voortandwiel 13 te nemen aangezien de voortandwiel van hem geen speling had en ook een passen voortandwielborgje. Er zit nauwelijks slijtage op dus het is gelukkig relatief een vrij nieuwe tandwiel. Ik heb nog nergens voluit kunnen rijden maar heb wel de 98KM gehaald op de langste rechte stuk die ik kon vinden in Adam. Ik verwacht om rechtopzitten zo een +- 105KM te halen. Nu nog maar eerst een langgenoeg stukkie vinden  Vind het btw wel irritant met de Metrakit uitlaat dat je veel met je koppeling bezig moet zijn om goed op te trekken. Met volle koppeling los trekt hij wel errug sloom op tot zijn powerband die in de 7k ligt. Genoeg gekloot tijd om te rijen 
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
zo apr 05, 2009 6:12 pm |
|
 |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
|
Update: Vandaag Motor Theorieboek gekocht  De eerste stap in de goede richting is alvast gemaakt!  Zodra ik weer terug ben van vakantie...uuuuh...stage...ja...dan gak metteen me theorie examen afleggen. En ff een zekerheidsvraagje hierover. Als ik slaag voor mijn theorie voor mijn 21ste, dan heeft dat toch geen effect of ik zwaar of licht moet afrijden? Alleen praktijk lessen toch? Vraag het maar voor de zekerheid want je weet het maar nooit in Kaasland. 
|
di apr 07, 2009 4:21 pm |
|
 |
Aprilia Driver 69
ApriliaForum Member
|
Chrizu-kun schreef: Update: Vandaag met G70 de nieuwe vertanding erop gezet samen met de nieuwe ketting. We hebben uiteindelijk besloten om toch maar G70's voortandwiel 13 te nemen aangezien de voortandwiel van hem geen speling had en ook een passen voortandwielborgje. Er zit nauwelijks slijtage op dus het is gelukkig relatief een vrij nieuwe tandwiel. Ik heb nog nergens voluit kunnen rijden maar heb wel de 98KM gehaald op de langste rechte stuk die ik kon vinden in Adam. Ik verwacht om rechtopzitten zo een +- 105KM te halen. Nu nog maar eerst een langgenoeg stukkie vinden  Vind het btw wel irritant met de Metrakit uitlaat dat je veel met je koppeling bezig moet zijn om goed op te trekken. Met volle koppeling los trekt hij wel errug sloom op tot zijn powerband die in de 7k ligt. Genoeg gekloot tijd om te rijen  nu al weer terug van je stage dan? maar ik rijd nu ook met een metrakit rk en het wegrijden gaat idd een beetje kut  tot de 7k is die te traag en daar boven vliegt die in de powerband 
|
di apr 07, 2009 4:29 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
|
Neej ben ff terug geweest voor een weekje voor mijn tussentijdje examens  Vlieg morgen weer terug  Wat ik doe om door die trage zooi heen te komen met die MK is door gas te geven en dat vast te houden en dat ondertusse een piepkleinbeetje koppeling in te drukken. Dan soort van slipt de koppeling een beetje of iets dergelijks weet k veel wat het is. Het heeft minder grip maar juist genoeg om vliegensvlug van stilstaan weg te komen of zelfs in lage toeren in hogere versnellingen. Enige nadeel dermee is dat dat geluid niet zo prettig is als er politie in de buurt is. Anders is het echt superleip man  Hopelijk heb je er wat aan 
|
di apr 07, 2009 4:35 pm |
|
 |
Aprilia Driver 69
ApriliaForum Member
|
ja dat doe ik ook,ik laat me koppeling niet helemaal opkomen zegmaar  maar dan nog trekt die eigenlijk te traag  met me gianelli had ik daar minder last van.
|
di apr 07, 2009 4:38 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
|
Update: Na weer een tijdje stil zijn gevallen aangezien ik weer al in Hongarije zit met stage is er sinds gister een klein nieuwtje opgedoken. Heel misschien ga ik mijn 4de jaar van mijn studie hier afmaken in Budapest, Hongarije op de International Business School Budapest waar ik ook in mijn eerste jaar ben begonnen. Lijkt me ook leuk om daar dan ook te eindigen. Wat heeft het met mijn topic te maken? Nou vrij veel. Als ik hier dus heel volgend curriculum ook zit, dan moet er iets met mijn brommer terug in Kaasland gebeuren. Er zijn natuurlijk 2 opties, verkopen of hierheen halen. Het eerste wat mij aanspreekt is verkopen natuurlijk omdat ik dan met lekker aardig wat cash op zak zit en dat weer in mijn motor kan investeren. Als ik dan ook hier zit volgend jaar dan ga ik ook hier voor mijn motor rijbewijs volgend jaar. Aangezien ik de verkeersregels kan dromen zal dat hier ook vrijwel geen probleem zijn. Ook zal dat geld vrij goed uitkomen als ik van de zomer mijn nieuwe auto binnen heb aangezien hier de wegen nog vrij vol met gaten zitten en dat niet echt 2 wieler vriendelijk is. Maar ook zou ik graag hier willen rondrijden met mijn brommer aangezien je hier geen kenteken ervoor nodig hebt, dus geen keuring en geen verzekering (aangezien de NL verzekering ook alleen maar in NL geld), alhoewel een verzekering hier een verstandig idee is. Maar dat moet dan toch een hongaarse worden. Bovendien mag je hier overal rijden met je brommer inclusief de " mini snelwegen " waar 100 gereden mag worden, die van 120 nou weer niet  . Hier komt het ook vrij goed uit omdat ik dan wat mobieler ben en hier een geweldige motor cultuur leeft waarmee ik me fijn zou voelen met me brommertje. Bovendien is het weer hier zalig in de warmere periodes. Er zijn weinig brommers, GEEN ROLLERBANKEN, geen snelheidslimiet, zolang je maar verantwoord, defensief en vrij veilig rijdt en niet het verkeer dwars zit, heeft politie geen probleem met je. Als ik mijn kenteken erop houd, dan geld dat hier als een motorscooter/brommer of motor kenteken. Aangezien ze hier niks snappen van de gele kentekens kan dat er ophouden en dan lekker voor grotere CC's gaan zonder te veel vraagteken op te wekken. Opvoeren is hier veel goedkoper als in Kaasland. En tja, ik heb hier nog geen 1 Aprilia RS MY gezien en alleen 1 Aprilia RS NM die toevallig van mijn buurjongen is xD. Wat is de wereld toch klein.  Wat vinden jullie hier allemaal van en vinden jullie de verstandigste keuze? Overigens ben ik momenteel met mijn ouders aan het zoeken naar een nieuwe auto. Ideeen zijn daarover ook welkom. Zelf ben ik aan het kijken naar een iets sportievere, maar toch executive auto. Momenteel ben ik aan het rondkijken bij de BMW1 serie, BMW 645 serie, Nissan 350Z, Mazda 4, verschillende Mercedes series en maybe een van de Audies. Heb het vrij druk met stage dus vooruitgang met het kijken naar de auto's gaat vrij traag en hopelijk heb ik een antwoord rond eind zomer. Ik wil wel graag een 4 en een 2 wieler tegelijkertijd hebben voor vervoer maar als het echt nodig is ben ik ook bereid mijn Rsje weg te doen. Anyways, tot de volgende keer 
|
za mei 09, 2009 9:21 pm |
|
 |
[T][H][IJ][N]
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 10, 2008 8:54 pm Berichten: 3139 Woonplaats: H.a.p.s
|
lekker rs daarheen halen .. maar noem dit nie telkes kaasland ik lust nieens kaas 
_________________ !!Derbi GPR Panther Black!!verkocht http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=11517&st=0&sk=t&sd=a Opel Sjeez Kadett GSI Cabrio
|
za mei 09, 2009 9:25 pm |
|
 |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
|
Nja brommer hierheen zou wel super chillebil zijn. Denk hierheen rijd aan zo een aanhangwagen ofzo moet kunnen. Of is er een goedkopere manier? Ach joh, het gaat er niet om dat ik het kaasland noem omdat iedereen van kaas houd, maar omdat er superveel kaas word gebouwd  Kaaserdekaasland 
|
za mei 09, 2009 10:55 pm |
|
 |
[T][H][IJ][N]
ApriliaForum Member
|
achja ik haat gewoon kaas aanhanger moet kunnen maar of ie zonder schade aankomt 
_________________ !!Derbi GPR Panther Black!!verkocht http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=11517&st=0&sk=t&sd=a Opel Sjeez Kadett GSI Cabrio
|
za mei 09, 2009 10:59 pm |
|
 |
af1-racer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jul 16, 2008 10:13 pm Berichten: 1560 Woonplaats: dussen
|
als je alles goed vast zet met spanbanden wel 
_________________ Mn Aprilia af1: viewtopic.php?t=10557 Mn Aprilia rs extrema: viewtopic.php?f=14&t=11904
Le Derbi schreef: auto wheelies geen gebrek als je met de koppeling speelt 
|
zo mei 10, 2009 12:26 am |
|
 |
Barry.
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 29, 2008 11:21 pm Berichten: 535 Woonplaats: Breukelen UT
|
" maar omdat er superveel kaas word gebouwd " doe is uitleggen waar die kaas vandaan komt 
_________________ http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=10142 Mijn Aprilia RS50 '08 Red/White
|
zo mei 10, 2009 12:37 am |
|
 |
[T][H][IJ][N]
ApriliaForum Member
|
ja ik heb ook nog nooit iemand kaas zien bouwen 
|
zo mei 10, 2009 12:42 am |
|
 |
|