HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo mei 07, 2025 11:31 pm

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
 Blok revisie Sonic AC 
Auteur Bericht
acer50
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Blok revisie Sonic AC
Sinds enige maanden bezit ik een Aprilia Sonic AC. Ik heb hem overgenomen van een zogenaamde ervaren expert Ik heb er na een week mee gereden te hebben een vastloper mee gehad. Hij was standaard. Op zijn top met lage toeren reed hij volgens de snelheidsmeter 55 km. gaaaaaaapzzzzzzzzz.........! :{-): Ik heb de cilinder, zuiger, zuigerveren, pen, circlips en pakkingen vervangen ( alles standaard) Voordat ik hem weer starte heb ik de olie en de pomp geïnspecteerd en dat was in orde. De bougie wat niet te heet, en de luchtsproeier stond 2 slagen open. De hoofdsproeier in de 12 mm dell òrto was 76. Na deze operatie heb ik benzine op mijn zuiger gespoten en gestart. Hij liep netjes alleen het stationair wat bij moeten stellen. Daarna heb ik 20 dagen rustig van en naar mijn werk gereden. Heerlijk zo langs die stilstaande auto´s geladen met bellende, peuterende stresskippen te rijden. Ik heb veel variabele snelheden gereden tijdens het inrijden. Na 800 km ben ik gaan doorrijden en af en toe volgas (55km) gaan rijden. Nooit meer dan 5 minuten achter elkaar. Toen liep hij weer vast? Om een lang verhaal kort te maken ik heb het blokje eronderuit gehaald en uit elkaar gehaald. De zuiger en de cilinder wand lagen weer in puin. Niets meer aan te doen!
Ik wilde de oorzaak weten. Ik ben het blok gaan splitsen en toen zag ik in het krukas carter veel opgedroogde vloeibare pakking tegen de wanden zitten. Ik was bijna klaar met schoonmaken en toen viel mijn oog op de oliebaantjes naar de krukaslagers. Daar zat dus ook vloeibare pakking. Ik heb dus al die tijd rondgereden meteen slechte smering! Bedankt Expert!!!! Ik wil nu omdat hij toch open ligt de krukas lagers vervangen. Hoe krijg ik die van de krukas? En waar moet ik verder opletten bij deze minarelli?

di mei 25, 2010 11:57 am
Profiel
kirill007
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Blok revisie Sonic AC
Misschien is je krukas kapot?(speling)
Daardoor kan je ook je cilinder en zuiger mee kapot maken.

wo mei 26, 2010 6:33 pm
Profiel
R-nst
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Blok revisie Sonic AC
Deraf kan met geweld:P
Derop door warm te stoken als ik me niet vergis.

do mei 27, 2010 6:11 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]