Auteur |
Bericht |
Daffyeend
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 10, 2010 8:00 pm Berichten: 67 Woonplaats: Hops
|
 Stationair toerental heel vaag.
Hallo,
Ik krijg het stationair toerental niet zuiver afgestelt. Als ik volle gas geeft, en dan de gas los laat, dan blijft hij eerst zoon 5 seconden rond de 2500 toeren hangen, daarna zakt hij terug naar 1000 toeren, en valt hij na 10 seconden uit. Ook als ik rijd, volle toeren, en laat dan de gas los, blijft hij veel toeren maken, het duurd even voordat die zakken. Ook start hij heel erg slecht, MEESTAL krijg ik hem gestart met de choke vol erop. Ook hoor ik een raar geluidje als ik volle gas geef, en dan de gas los laat. Ik hoor dan een fluit geluidje, dit is pas duidelijk tehoren wanneer hij beneden de 8000 toeren komt.
Set-up Standaard Cilinder Standaard carb Gia conti Uitlaat Sproeier 90 Luchtstelschroef op 2 slagen.
Zelf denk ik dat er een pakking lek is. Of dat ik de Luchtstelschroef niet goed heb staan.
Ik zou graag willen weten wat jullie ervan denken.
Alvast beddankt
Daffyeend!
|
di jun 22, 2010 5:56 pm |
|
 |
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
 Re: Stationair toerental heel vaag.
valse lucht.
|
di jun 22, 2010 7:52 pm |
|
 |
RS 666
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 12, 2007 2:04 am Berichten: 6134 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
probeer je luchtschroef is op 1,5 slag open (dus 3 halve slagen/rondjes) en is je sproeier wel goed?
di jun 22, 2010 8:05 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Daffyeend
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 10, 2010 8:00 pm Berichten: 67 Woonplaats: Hops
|
Valse lucht kan ik niet ontdekken met deo.
1,5 slag in de luchtmengsel schroef verbeterde het iets, maar het is nog lang niet goed. Zou de sproeier dan groter of kleiner moeten?
|
di jun 22, 2010 9:14 pm |
|
 |
RS 666
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 12, 2007 2:04 am Berichten: 6134 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
groter moet ie dan denk 1 maatje maar. maar als ie net ff arm loopt wil die wel is wat laat echt terugzakken naar stationair, of hij blijft gewoon hoog stationair lopen, mr dat doet die van jou dan niet, mocht je sproeierafstelling de oorzaak niet zijn zou ik ff kijken naar je membraankleppen als ik jou was, maar ik denk het haast niet..
di jun 22, 2010 9:49 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Laurens_APRrs50
ApriliaForum Member
|
sproeier hoort zo goed te zijn.. ik had ook 90 met mn gianelli. en die was perfect afgesteld. nu hebik zelfs 86 met een metrakit uitlaat 
|
wo jun 23, 2010 11:49 am |
|
 |
RS 666
ApriliaForum Member
|
elke brommer verschilt kan best zijn dat hier 92 in moet ofzo
wo jun 23, 2010 7:00 pm |
Persoonlijk album
|
 |
MBgek
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 10:43 pm Berichten: 2268 Woonplaats: Baarn
|
Daffyeend schreef: Valse lucht kan ik niet ontdekken met deo.
1,5 slag in de luchtmengsel schroef verbeterde het iets, maar het is nog lang niet goed. Zou de sproeier dan groter of kleiner moeten? dan zou je m nog wat in kunnen draaien, en kleiner sproeiertje evt. fluitend geluid kan goed je koppeling zijn die bij een bepaald toerental resoneert, is niks ernstigs.
_________________ bier is lekker
|
do jul 01, 2010 10:39 pm |
|
 |
FlorisFerrari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 22, 2009 7:27 pm Berichten: 3060 Woonplaats: klaaswaal
|
Ik weet niet met wat voor brommer je precies rijdt? maar ik rijdt met 98 met mijn gianelli op gpr 50 
het woordenboek schreef: Jelmer (Jel-mur) - Parasiet. Houdt zich op in Sovjet-achtige steden, waar hij het niveau nog kan bijbenen. Vertoont eigenwijs gedrag. Scheidt zuren wanneer een exemplaar geen gelijk heeft. Kenmerkt zich door gefaalde opleidingen en algeheel autistisch gedrag.
|
di jul 13, 2010 11:18 pm |
|
 |
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
ik denk dat je keerring aan je onstekingskant overleden is, dat fluitend geluid is meestal een lekke keerring, als ie lek is aan je koppelingskant zou je brommer veel moeten roken en stotteren, bij je ontsteking geeft ie valse lucht.
|
ma jul 19, 2010 11:30 pm |
|
 |
RS 666
ApriliaForum Member
|
een my/gpr blok (van na 2006 dan)fluit sowieso altijd wel aardig wat door die balans-as hé..
di jul 20, 2010 1:12 am |
Persoonlijk album
|
 |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
Oh mijne klinkt meer als een trompet Ontopic: Ik denk zelf toch valse lucht als ik je verhaal zo hoor. Probeer die deo test is met een maat van je. Je zegt dat hij toch al vrij onregelmatig loopt stationair? Hoe heb jij dan op kunnen merken of er ergens wel of geen valse lucht is. Aangezien hij wel een beetje toeren verschilt moet maken stel je spuit de deo op een valse lucht plekkie.
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
di jul 20, 2010 9:38 am |
|
 |
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
ik vergelijk het een beetje met een auto, als een auto onregelmatig stationair loopt is de ecu niet goed, of de stappenmotor vies, of de vacuüm is niet goed
voor je brommer duid het op 2 dingen; valse lucht, of je ontsteking (kan zijn dat je bougie of bougiedop aan z'n eind is) maar valse lucht dmv een lekke keerring thv onsteking, een afgebroken membraanklepje, scheurtje in het spruitstuk, lekke inlaatpakking of voetpakking
kan ook iets heel doms wezen; heb je de carburateur goed vast zitten??
je kunt het inderdaad met een busje deo testen, gewoon ff laten lopen en overal waar valse lucht vandaan kan komen ff deo spuiten, gaat ie anders lopen? dan heb je valse lucht.
|
di jul 20, 2010 1:32 pm |
|
 |
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
haal eens een staalborstel over je bougie, of draai er trouwens maar meteen een nieuwe in
di jul 20, 2010 10:08 pm |
|
 |
|