Dan denk je verkeerd grote vriend. Deze brommer weegt geloof ik fabrieks af 70 of 80 kilo? Dan kan je daar nog een hoop gewicht vanaf halen, licht manneke derop zetten en je hebt jezelf een sprinter.
ik heb er eentje en die weeg 60kg met 2 liter in de tank bij de rdw op de weegbrug :
specs :
-Nieuwe 50cc parmakit met ATM cilinderwand (RVRT getuned) -284 cilinderkop met losse binnenkop (RVRT GETUNED) -ori mahle zuiger met booster + koeling voor spijlen (RVRt getuned" -20mm mikuni -Homoet 6p -Kokusan -5 bak met -Nieuwe Honda NSR drijfstang (krukas geheel aan moeten passen) -NOS koppelingshuis (aangepast extra smeerkanaal) -NOS trekspie -NOS tussenplaten -NOS ks80 koppelingsveren -Nieuwe alu verstevigde platen -Nieuwe koppelingsdeksel (oude was kapot) -Nieuwe lagers -Nieuwe keerringen -Nieuwe pakkingen -Carters gepareld -Koppelingsdeksel met speciale lak behandeld -Nieuw blokboutenset -Nieuwe tapeinden m7+ ringen en moeren -Nieuw olie vuldopje (haha) -Nieuwe borgplaten,moeren etc -Nieuwe kickstarterkap -Nieuwe klapkickstarter -Nieuwe schakelpook -Carterspoeling erin frezen (2x) -Meerdere helicols -Alles uitgeshimd
Ca 14pk en 115 echte km's (weeg zelf 85kg bij 1:85 lang)
_________________ No shit !?
Laatst bijgewerkt door af1rs op vr jul 22, 2011 7:37 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
Re: zundapp sprinter op methanol;)
nee jij zette daar net neer, zon en zon versnellingsbak honda nsr drijfstang.... dat lijkt me niet zo best dat je de boel daarna aanpast, kan ik niks aan doen
Een goede revisie besteed je ook uit ! Netzoals tunen, dat besteed je ook uit dat laat je over aan mensen (zoals Rob : Link ) die er verstand van hebben, je moet zelf gewoon geen boormachine of dremel in huis hebben, daar sloop je de boel alleen maar mee, Maar gelukkig maakt Rob er altijd kunstwerken van :
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
ik weet niet hoor, maar ik doe mijn revisies gewoon zelf en ik doe het ook voor anderen, en ik heb nog nooit klachten gehad dat iets verkeerd is gedaan / kapot is gegaan.
Ennem, als Rob nou iets getuned wil he, wie moet dat dan voor hem doen?
zijn leuke uitspraken van je, maar ze slaan allemaal nergens op...
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
af1rs schreef:
Een goede revisie besteed je ook uit ! Netzoals tunen, dat besteed je ook uit dat laat je over aan mensen (zoals Rob : Link ) die er verstand van hebben, je moet zelf gewoon geen boormachine of dremel in huis hebben, daar sloop je de boel alleen maar mee, Maar gelukkig maakt Rob er altijd kunstwerken van :
wat is dat nou voor onzin dan? elke debiel, inclusief ikzelf, kan een brommerblok reviseren.
Rob Tuned sinds 1986 en heeft dus al zoveel ervaring met tuning dat hij zijn eigen werk gewoon doet ! Altijd al gedaan, Ik heb zoiets van, je kan wel wat in het rond gaan hakken, maar besteed het uit aan iemand met verstand ! op die manier bedoel ik het Rob heeft uitdraaien van 40 achterwiel pk's met een rotax 122 motor met een 160cc polini met een hele bult koppel. en dit door aan aantal zaken gewoon te verbeteren zonder het echt te tunen.
Wat versta jij onder Revisie ? paar nieuwe lagers en keerringen ? Dat is geen revisie, dat kan zelfs Marien nog Maar Krukas persen, op 0.0 uit klokken, krukas wijzigen om zo een bredere drijfstang erin te zetten Helicols erin, alles vlakken, alles nameten, ieder onderdeel met slijtage weer goed of zelfs beter als orgineel maken koppelingshuizen met ingeslagen koppelingsplaten repareren, Dat is iets wat ik niet zelf zomaar effe kan hoor, iig niet met de kennis en ervaring die mijn reviseur heeft !
@marien Was het maar zo simpel, zelf doe ik ook alle blokken hoor, JLO Sachs Derbi,Honda mt blokken, Ook veel voor vrienden Maar als er 14pk op zo 1 blokje moet hangen de hele tijd ben ik liever zeker van mijn zaak. Een paar nieuwe lagers en keerringen er in proppen kunnen we allemaal wel zelf, maar echt revisie Nee dat is lastig hoor, en zo 1 getunde cilinder kst met de aanschaf ed en de nieuwe wand al snel 5 meijer, en zo 1 5 bak blok ook al snel 5 meijer dus dan moet het gewoon goed zitten
in mijn ogen is revisie gewoon nieuwe lagers en evt een nieuwe as... en keerringen pakkingen die rotzooi, als je je as opnieuw gaat uitpersen valt dat voor mijn al onder aanpassen of tunen of hoe je het wilt noemen.... maar goed, we dwalen af, als je hget nog over je dap en Rob wilt hebben, doe iedereen dan een plezier en maak een topic
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum