Re: Nieuw probleem: gas leidt eigen leven
Buschpresident schreef:
Maar waar de fuck kan dat vandaan komen dan? alles zit goed afgesloten en er zit ook geen scheur in het spruitstuk rubbertje... Kan er lucht door de gasschuif-buis komen? (ook die heb ik trouwens nog at aangedraaid) (daar zit trouwens ook geen pakking wat bij m'n 19mm wel zit)
dat kan ja, er zijn veel plaatsen waar het kan zitten, ik ga als ik het helemaal niet kan vinden het hele inlaat-traject af.
Kunnen jullie misschien iets zien dat er niet hoort of niet klopt? (wist trouwens niet dat derbi standaard 6-kleps membraam had)
Ik moet dus nu gas geven met de choke, onafhankelijk van de stand van de gashendel/schuif kan ik gewoon met de choke volgas (=choke open) geven en geen gas (=choke dicht) geven wanneer die ook uitvalt. Hij blijft dan nog wel eventjes lopen. Hieruit kon ik opmaken dat er dus valse lucht moet worden gezogen na de gasschuif. klopt dit?
Ik heb ook een nieuw spruitstukrubber gemonteerd. En met het luchtfilter eraf loopt die trouwens nog beter heb ik het gevoel.
Maar vind het nog steeds zo vreemd want ik hoor/voel/zie nergens dat er valse lucht wordt gezogen, alles zit stevig aangedraaid, ik kan alle pakkingen nog goed zien zitten.
Mocht het ermee te maken hebben is de benzine 1:40 gemengt want ik gebruik dezelfde benzine als voor het mhr 80 blok...
Heb je wel een luchtfilter erop? Of hoe heb je dit anders gefilmd? Of heb je de carb er nu vanaf? (anders kun je eigenlijk moeielijk je carb inlaat checken)
Kijk eens of er geen scheur is die 'slurf' van je luchtfilter box zit, dat die te makkelijk lucht krijgt ofzo.
ja ik heb gewoon even de luchtfilterslang (waar overigens geen scheur in zit ) eraf getrokken om dit te filmen, bovendien is rubber altijd wel flexibel dus kun je de carb wel wat bewegen. (ook daar is geen scheur in) ik maak morgen even het vlotterbakje open en haal alle sproeiers er even uit en controleer dat wel even
Is niet toevallig met aandraaien van je vlotterbak die pen/naald uit je vlotterbak gevallen en die tussen het plastic gekomen. Dat had een vriend van mij dus en daardoor zat er een gaatje in de vlotterbak met als gevolg slecht lopen en benzine lek.
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
Hij trekt toch valse lucht zei je? Dan maakt de stand van je gasschuif geen bal meer uit, omdat hij veel (te arm) mengsel aan kan zuigen. Hij schiet dus in de toeren. Die lek waar benzine uit kwam is je inlaat, daar zuigt hij dus valse lucht aan.
Wat betreft je startmotor, je accu is leeg/versleten.
frishh schreef:
Hij trekt toch valse lucht zei je? Dan maakt de stand van je gasschuif geen bal meer uit, omdat hij veel (te arm) mengsel aan kan zuigen. Hij schiet dus in de toeren. Die lek waar benzine uit kwam is je inlaat, daar zuigt hij dus valse lucht aan.
Wat betreft je startmotor, je accu is leeg/versleten.
Dat probleem was een ander blok Dat is inmiddels opgelost (als het goed is) met wat vloeibare pakking en een nieuwe krukaskeerring. En wat betreft het starten, ik dacht hetzelfde want het andere blok deed precies hetzelfde met dezelfde accu. Heb gelijk een nieuwe accu gehaald en dat zou dus nu ook opgelost moeten zijn
Maar dan nu terug naar het tweede blok met het gas dat z'n eigen leven heeft dus Heb de vlotter gecheckt en het ziet er allemaal goed uit, voor de zekerheid nog even een ander sproeiertje erin gedraaid (86) maar er is nog steeds geen verschil...
Vandaag ook een torx setje gehaald, dus kan nu het membraam en spruitstuk eraf halen maarja wat heeft dat eigenlijk voor nut... Snap er niet veel meer van
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum