HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma mei 19, 2025 11:39 pm

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 139 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
 Aprilia AF1 europa met AM5 
Auteur Bericht
Racekees
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 16
Bericht 
kroonplaat is aangepast.. hoort idd een andere op maar dit stuur lekkerder en is veel steviger :^^: is van een aprilia rs 50

bouwjaar is 1992.. tellerunit is dus origineel en hoort er bij jou ook op te zitten :P

en wat voor carburateur zit er nu op dan?

en volgens mij zijn onze ongeveer uit het zelfde jaartal..maar dat weet ik niet zeker :_:

edit: fijne vakantie :D

do aug 10, 2006 11:37 pm
Profiel
cebess
Administrator

Afbeeldingen: 33
Bericht 
sja als er een am5 onder gebeund is dan past de luchtfilter aansluiting inderdaad niet meer das logisch. Bij mijn af1 waar nu een am6 onder zit ipv. rv4 past de hele luchtfliter box niet eens. Daar moest ik een stuk uit halen.

Maar als je foto's hebt dan post ze maar effe als je wil.

do aug 10, 2006 11:42 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
PulseDriver
ApriliaForum Member

Bericht 
:}): kennissen waar die brommer staat zijn vrijwel nooit weg...ik gisteren bellen of het uitkomt of wij hem opkomen halen, blijkt het dat ze in limburg zitten :}): , maar ik ga strax dus op vakantie, dus heel misschien wil mijn vader zondag wel naar maassluis gaan en dan met mijn broer ofzo om de brommer op te halen, ik had er liever zelf bij willen zijn, maar het is niet anders, beetje jammer...

Okee, maar mijn tellerunit ziet er anders uit ;)

vr aug 11, 2006 10:53 am
Profiel
PulseDriver
ApriliaForum Member

Bericht 
ben ondertussen terug van vakantie, men vader en men broer waren zo aardig geweest terwijl ik weg was men brommer op te halen, dus hij staat nu hier :D :D !!! zal zo snel mogelijk even een lading foto's maken ;)

vr aug 18, 2006 1:23 pm
Profiel
supervaags
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 2
Bericht 
mooi ding, en meer fotooo's :P

vr aug 18, 2006 1:45 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Racekees
ApriliaForum Member

Bericht 
gisteren naar Pruim geweest Vulpes?

vr aug 18, 2006 4:08 pm
Profiel
Röbke
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 60
Bericht 
Ik ben benieuwd :^^:

No Faster Then Life!!

vr aug 18, 2006 4:47 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
PulseDriver
ApriliaForum Member

Bericht 
@ racekees, nee ik ben net vandaag terug gekomen uit ommen, was gisteren nog niet thuis. ben jij er wel geweest dan?

net even bij die man geweest die mij met de brommer gaat helpen opknappen. even een lijstje gemaakt met eerste prioriteiten O:-)

- voorvork keerringen (nieuw)
- Gashendel moet naar beneden + nieuw rubber
- achtertandwiel is nu 38, moet ong. 45-47 worden
- op een of andere manier moet het membraam veranderd worden zodat de carb. naar beneden gaat, dus of een nieuw membraam, of anders monteren als dat kan.
- luchtfilter het beste K&N, misschien twinair met olie maar ik ga voor de K&N
- Remolie voor de voorrem, DOT 5.1
- schijfrembouten aanvullen
- steunen (voetsteunen) oplassen, ze hangen nu te ver naar beneden.
- koppeling opspannen
- stapeltje nieuwe afdichtringen M10 aluminium
- trillingsdempers aan het stuur (gewichten)

vandaag ook even foto's gemaakt.
Dit is dus precies in de staat waarin ik hem gekocht heb, er is nog niks mee gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vr aug 18, 2006 10:37 pm
Profiel
Racekees
ApriliaForum Member

Bericht 
ja dooie boel, modderworstelen was wel geinig :Y: maar voorderest.. ik heb et nog nooit zo dood gezien daar :P morgenavond weer een kans :^^:

nou, hebbie al foto's :D ?

oeps te laat gezien :_:

edit: jezus.. jij mist nog een hoop aan dat ding :||:

vr aug 18, 2006 10:55 pm
Profiel
PulseDriver
ApriliaForum Member

Bericht 
valt wel mee toch?...voor ong. 100 euro zou ik wel klaar zijn met dit laaste lijstje zei die kerel.

Als je morgenavond toch naar zevenhuizen komt, misschien is het leuk als je even langskomt ofzo...kan ik meteen horen wat jij er van vind ;)

vr aug 18, 2006 11:23 pm
Profiel
Racekees
ApriliaForum Member

Bericht 
100 euro red je het wel mee,, maar je blijft voorvorkkeeringen vervangen dat kan ik nu al vertelle.. de mijne zijn nu al 3 x vervangen in 6 maand :D:

ja k kom morgenavond wel ff langs ^^ ik pb je me msn wel ff.. is misschien wat makkelijker :_:

za aug 19, 2006 2:30 am
Profiel
Röbke
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 60
Bericht 
3 X vervangen in een half jaar??????????????? :00/: :0o:
hoe kan dat??????

No Faster Then Life!!

za aug 19, 2006 2:37 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Racekees
ApriliaForum Member

Bericht 
gewoon een enorm zwak punt van die voorvorkjes :||:

alleen ik heb et flauwste vermoeden dat het komt omdat me voorvork al 3 x zo krom als een hoepel is geweest :P

za aug 19, 2006 2:42 am
Profiel
PulseDriver
ApriliaForum Member

Bericht 
ik heb hem net even schoon gemaakt en even wat belangrijke dingen die ik zelf kon doen gedaan. Achterschijf zat helemaal los, deze heb ik even aangedraaid, uit de tank miste een boutje, deze heb ik even geplaatst. voorspatbord zat los en zit nu vast. even wat losse kabels weg gewerkt.

een maat van mij komt straks nog even hierheen, en dan rijden we even op de brommer naar roden voor een luchtfilter en even wat schroefjes en remvloeistof voor de voorrem.

za aug 19, 2006 2:09 pm
Profiel
PulseDriver
ApriliaForum Member

Bericht 
vandaag even met een maat van mij met certificaat naar roden geweest, eerst langs rijpma automaterialen, deze hadden op het moment geen K&N op voorraad, wel heb ik hier even een flesje remvloeistof gekocht. daarna naar delbrugge gereden, deze was om een of andere onbekende reden dicht. Mij werdt aangeraden om een hoop nieuwe boutjes te kopen want er misde er nogal wat en die daar heb ik dan ook meteen een stapel van gehaald bij De Wit. omdat we de brommer even uit wouden testen zijn we via roderwolde-roden centrum-roderesch-Een en dan richting zevenhuizen gereden. Onderweg stuitte we op een probleem.

Wanneer we stilstonden en op wouden trekken begon de brommer heel erg te harperen en te trillen. wanneer je dan eenmaal rijdende was deed hij het gewoon weer goed. toen we even later in Een aankwamen leek het alsof de 3e versnelling overleden was, hij maakte een raar geluid en trok niet meer. we reden dan niet harder als 60. we zijn toen via Een-west naar de haspel gereden en daar begon de brommer helemaal te piepen, echt een heel verkeerd geluid. We zijn daar gestopt met rijden om te kijken wat er precies aan de hand was. Wanneer we dan weer wouden gaan rijden begon de brommer echt een pokke geluid te maken. Omdat we nog maar 4km van mijn huis waren hebben we besloten te stoppen met rijden en hebben we hem naar huis geduwt.
Het leek er op alsof de koppelingsplaat helemaal aan gort was, ook was het zo dat wanneer je over een hobbel liep dat geluid weer terug kwam, wat er op leek alsof de koppelings plaat gewoon doormidden was ofzo.
Iets anders was dat je wanneer je de koppeling een paar keer in kneep er een pin uit het blok zo'n 2cm omhoog kwam, heel raar.

thuis heb ik die man weer opgebeld waar ik gisteren ook was geweest, deze vertelde ons dat het idd aan de koppeling lag. We moesten het blok maar even open schroeven en dan zagen we vanzelf wat er mis zou zijn.

wij even later dus het blok opendraaien, eerst alle koelvloeistof uit de leidingen weg laten lopen, en toen was ons verteld de brommer scheef te houden want anders liep logischer wijs de olie uit het blok... Ik de brommer scheef houden, mijn maat de kap los halen...helemaal niks...geen drup olie...de tandwielen zagen er allemaal super schoon en droog uit :00/: :!: :S:

oftewel, die kerel waarvan ik hem gekocht had was zelfs zo dom dat hij geen olie in het blok had gestopt...we hebben dus de hele tijd droog gereden. De tandwielen en alles waren nog wel heel, maar ze waren dus gewoon droog.

Ook even alle schroeven in de voorschijf vervangen, nieuwe schroeven in het voorspatbord gedraaid en nieuwe schroeven in het blok gedraaid.

ik zal maandag even olie ophalen en even nieuw koelvloeistof er in gooien want daar zat gewoon zand in.

ook dit nog even, de persoon waarvan ik hem kocht heeft de carb er andersom opgedraaid, waarschijnlijk omdat het anders niet paste met het membraam enzo, maar dit moet ook nog veranderd worden want dat is ook beetje onzin natuurlijk.

za aug 19, 2006 7:32 pm
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 139 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende